ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Συζήτηση γιὰ τὶς τρέχουσες ἐξελίξεις

ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Δημοσίευσηἀπό ΖΥΓΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ » Πέμ 07/10/2010 15:16

Πρόσφατα είχαμε τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τις αλλαγές που επιθυμεί η κ.Διαμαντοπούλου να φέρει στην παιδεία, και ιδιαιτέρως το σύστημα εισαγωγής, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το σύστημα αυτό, δεν ήταν καλό και έτσι η κ.Διαμαντοπούλου μαζί με τον κ.Παπανδρέου θα το αλλάξουν για να γίνει καλύτερο. Για χρόνια, κανείς δεν μπορούσε να το αλλάξει, για κάποιον λόγο, που δεν έχει νόημα να τον αναζητούμε, ενώ τώρα η κ.Διαμαντοπούλου θα το αλλάξει. Η κ.Διαμαντοπούλου και ο κ.Παπανδρέου είναι πιο έξυπνοι από τους υπόλοιπους γι'αυτό και είναι οι μόνοι που μπορούσαν και μπορούν να φέρουν τις εξυπνότερες αλλαγές στην παιδεία. Αυτό δεν υποτίθεται πως πρέπει να πιστέψουμε;

Και ποιος θα μπορούσε να το αμφισβητήσει;

Από την άλλη, δεν είναι τυχαίο, το οτι το "Τζέφρι" του ταιριάζει περισσότερο από το Γιώργος. Ούτε είναι τυχαίο το οτι στοιχεία τα οποία ο γράφων και φαντάζομαι ο οποιοσδήποτε επιδείξει κάποιο ενδιαφέρον, τα συνέλλεξε και τα ανάρτησε στις προηγούμενες δημοσιεύσεις, η Διαμαντοπούλου τα ψάχνει από τότε που έγινε υπουργός, μαζί με το επιτελείο των υπερεπιστημόνων της.

Να θυμήσουμε πως η κ.Διαμαντοπούλου συμμετείχε, το 2009, λίγο πριν αναλάβει να κυβερνήσει το Πασοκ, στις συνεδριάσεις της λέσχης Μπίλντερμπεργκ, ένα, όπως η ίδια έχει δηλώσει, "φόρουμ", εννοείται διεθνές, που αποτελείται από διακεκριμένους πολιτικούς και επιχειρηματίες και συνεδριάζει κάθε χρόνο και σε διαφορετική πόλη, το οποίο μάλιστα ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια υπό την εποπτεία της βασίλισσας της Ολλανδίας. Ένα "φόρουμ", το οποίο, συνεδριάζει για να ακουστούν οι απόψεις των διανοούμενων και να βρεθούν λύσεις για προβλήματα, που αφορούν το περιβάλλον, την πολιτική και την κοινωνία. Ένα "θινκ τανκ"(έτσι λένε τις οργανώσεις οι οποίες είναι ευαισθητοποιημένες σε θέματα πολιτικής, οικονομίας, και γενικά σε τομείς των επιστημών και της τεχνολογίας και γενικώς εκφέρουν άποψη για τα περισσότερα σημαντικά ζητήματα της κοινωνίας μας), στο οποίο, μεγάλοι πολιτικοί παράγοντες, των ΗΠΑ, της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Μ.Βρετανίας κ.α, συζητούν γενικώς για τα τεκταινόμενα με τους υπόλοιπους καλεσμένους και φυσικά μαζί και με τους Έλληνες. Κάθονται δηλαδή σ'ενα τραπέζι εκπρόσωποι των ΗΠΑ και της Ελλάδος και συζητάνε σε φιλικό επίπεδο.

Και από ποιόν διοργανώνεται; Ποιοι αποτελούν την κεντρική επιτροπή που επιλέγει τους καλεσμένους; Τι μπορεί να συζητούν αυτοί, με τον Αλογοσκούφη και τον Παπακωνσταντίνου; Τι μπορεί να συζητούν, ο Ροκφέλερ, ο Ανιέλι και άλλοι πρόεδροι Ευρωπαϊκών και Αμερικανικών ιδρυμάτων και τραπεζών, με Έλληνες πολιτικούς και επιχειρηματίες;
Παράγοντες παγκόσμιας εμβέλειας, οι οποίοι παίζουν σημαντικότατο ρόλο στα ελληνικά δρώμενα, όπως ο Ετιέν Νταβινιόν και ο Μάρτιν Τέιλορ, προσκαλούν Έλληνες πολιτικούς για συζήτηση. Είναι δυνατόν πανίσχυροι πρόεδροι ιδρυμάτων, υψηλόβαθμα στελέχη κυβερνήσεων, μεγαλοεπιχειρηματίες και τραπεζίτες του εξωτερικού, να βρίσκονται ως εξέχοντα ή μόνιμα μέλη στην λέσχη Μπίλντερμπεργκ και να προσκαλούν, τον Έλληνα πρωθυπουργό, και τους Έλληνες Υπουργούς, χωρίς να μας δημιουργηθεί ουδεμία καχυποψία περί αυτού; Δεν χρειάζεται να αρέσκεται κανείς στην κατασκευή συνομοσιών για να καταλάβει ποια η εν τω προκειμένω σχέση μεταξύ οικοδεσπότη και καλεσμένου. Όπως λοιπόν κλήθηκε στο "φόρουμ" ο Αλογοσκούφης όσο ήταν Υπουργός οικονομίας, έτσι κλήθηκε και ο Παπακωνσταντίνου ως Υπουργός οικονομίας του Πασοκ. Όπως κλήθηκε ο Αρσένης το 1994, ως Υπουργός εξωτερικών, πριν αναλάβει Υπουργός Παιδείας της διεφθαρμένης κυβέρνησης που "έφτιαχνε" τα οικονομικά δεδομένα της χώρας μαζί με την "Goldman-Sachs" του Τέιλορ, έτσι κλήθηκε και η Διαμαντοπούλου, της διεφθαρμένης κυβέρνησης του ΔΝΤ και της χρεωκοπημένης Ελλάδας, πριν αναλάβει το Υπουργείο παιδείας το 2009.

Ο Παπανδρέου ανακοίνωσε λοιπόν πως θα ήταν καλύτερα οι υποψήφιοι να εισάγονται απ'ευθείας σε σχολές και όχι σε τμήματα.
Το Πασοκ, μερικά χρόνια πριν, δηλώνει πως πρέπει το σύστημα να γίνει πιο αυστηρό για να εξασφαλιστεί η ποιότητα των σπουδών. Μετά ανεβάζει τον αριθμό των εισακτέων με εξαιρετική ευκολία και σε μεγάλο ποσοστό. Ύστερα, επί Καραμανλή, οι εισακτέοι ξαναμειώθηκαν, με την εφαρμογή ορίου, θέτοντας την βάση του δέκα ως κατώτατο όριο για την εισαγωγή, το οποίο σύντομα άλλαξε ξανά και τώρα η κ.Διαμαντοπούλου, θα εκτονώσει λίγο την κατάσταση, δίνοντας πιο ελαφρύ τόνο στην ανώτατη παιδεία.

Πιθανόν η κυβέρνηση να επιχειρεί να βάλει σιγά σιγά φρένο στην επιθυμία για σπουδές, απομυθοποιώντας τα επαγγέλματα που οδηγούσαν τους μαθητές στο κυνήγι των βαθμών. Με την συγχώνευση τμημάτων σε σχολές, χάνεται ο χαρακτήρας των ειδικοτήτων και για την ακρίβεια το "είδωλό" τους, η εικόνα τους, η οποία βρίσκεται στο μυαλό των μαθητών, διότι άλλο πράγμα ο μηχανολόγος ως επάγγελμα κι άλλο το τμήμα Μηχανολογίας το οποίο είναι στόχος για τον μαθητή.

Αυτή η αλλαγή θα μπορούσε να αποπροσανατολίσει τους μαθητές και να μεταστρέψει τις επιθυμίες τους. Να μην υπάρχει ας πούμε ο στόχος για το τμήμα ψυχολογίας ή κοινωνιολογίας, αλλά ο στόχος για εισαγωγή στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Δηλαδή, αλλάζει η κατευθυντήρια γραμμή, σε ψυχολογικό επίπεδο, για να αλλάξει ενδεχομένως και σε τεχνικό. Εκεί που ήθελες να γίνεις "ηλεκτρολόγος" ή "αυτοματιστής" ή "μηχανολόγος" στο "ΤΕΙ Πειραιά", τώρα θα θέλεις να σπουδάσεις "νέες τεχνολογίες"(δηλαδή κάτι αόριστο,) στην "Σχολή νέων τεχνολογικών εφαρμογών" του Πειραιά. Αυτό μειώνει το ενδιαφέρον του μαθητή για την εισαγωγή, ο οποίος δεν ακολουθεί με την ίδια ευκολία κάτι αόριστο.

Μέχρι σήμερα λέγαμε, "η δουλειά του ηλεκτρολόγου μηχανικού έχει λεφτά", τώρα τι θα λέμε, "οι νέες οικολογικές πατατομηχανές έχουν λεφτά"; Ενώ πριν ήθελε να σπουδάσει σε όποια σχολή να 'ναι, αρκει να είναι ΑΕΙ ή ΤΕΙ, τώρα θα πρέπει από πριν να ξέρει τι θέλει. Πριν λέγαμε "ΤΕΙ να 'ναι και οτι να'ναι, γιατί το χαρτί από το ΤΕΙ, είναι ανώτερο χαρτί! Ίσως να καταργηθούν και τα ακρωνύμια και να έχουμε άλλες ονομασίες. Πιθανόν πιο οικολογικές. Δεν ξέρω αν αυτού του είδους η ανάλυση μοιάζει πολύ "λαϊκίστικη", αλλά είναι η αλήθεια.

Αν αυτό λειτουργήσει σε ψυχολογικό επίπεδο, θα μπορούσε η "αλλαγή", να προχωρήσει και στην πράξη με συνέπεια την μείωση των "φοιτητικών" θέσεων στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ.

Ίσως αυτό να συμβεί διότι ενδεχομένως να απαιτείται η παύση της ανεξέλεγκτης παραγωγής ανέργων, γιατί αν συνεχιστεί, πιθανόν να προκαλέσει προβλήματα στην ελληνική κοινωνία και να φέρει εντάσεις, τις οποίες φυσικά η κυβέρνηση δεν τις θέλει. Όσο αυξάνονταν οι εισακτέοι, αυξανόταν και η ανεργία, και όσο η ανεργία θα καλπάζει, πρέπει το κράτος να σταματήσει να παράγει νέους επιστήμονες και να δίνει, πτυχία ή και ελπίδες για εργασία, ώστε να μην της δίνει επιπλέον ώθηση. "Δεν τους παίρνει" δηλαδή, σε μία χωρα καταχρεωμένη ή πτωχευμένη, να υποσχεθούν εργασία, όπως το έκαναν τόσα χρόνια. Παλιά ο Σημίτης κορόιδευε τον κόσμο λέγοντας πως έχουμε ανάπτυξη και έτσι πούλαγε και παραμύθι για νέες θέσεις εργασίας. Τώρα όμως ποιος τολμάει να υποστηρίξει κάτι ανάλογο; Γι'αυτό λοιπόν, ίσως, το σύστημα, να "εκλογικεύεται", τουλάχιστον όσον αφορά τα δεδομένα που είχαμε μέχρι σήμερα. Δηλαδή να έχουμε μικρότερη επιθυμία για σπουδές, μικρότερο αριθμό φοιτητών, βελτιωμένα ποσοστά. Εξάλλου η ίδια η Διαμαντοπούλου είπε πως αναμένεται μέχρι και κατάργηση τμημάτων.

Στο ζουμί της υπόθεσης τώρα· αυτά όλα γίνονται για το καλό των μαθητών και της εκπαίδευσης;

Όταν ένα σύστημα δεν λειτουργεί όπως πρέπει ή δεν είναι κατάλληλο ώστε να εφαρμοστεί, είτε δεν το εφαρμόζεις είτε το απορρίπτεις και εφαρμόζεις κάποιο άλλο και δεν περιμένεις να περάσουν 20 χρόνια για να κάνεις μεταρρυθμίσεις. Εξάλλου όταν όλοι μιλάνε για αλλαγές στην παιδεία, αυτό ακριβώς σημαίνει, πως το υπάρχον σύστημα έχει ελλατώματα.

Μήπως γίνονται από φόβο για το πολιτικό κόστος; Αλλά αυτή η κυβέρνηση που την βγάζει δεν την βγάζει μέχρι το 2011, φοβάται κάτι τέτοιο; Φοβάται οτι θα έχει πολιτικό κόστος, αν οι φοιτητές εισαχθούν σε σχολές και όχι σε τμήματα από το 2012-13 ή αν αυτές οι σχολές πάψουν να έχουν την μεγάλη ζήτηση που είχαν στο παρελθόν; Μάλλον όχι.

Γιατί τότε η κ.Διαμαντοπούλου της Μπίλντερμπεργκ, εφαρμόζει αλλαγές στην παιδεία, λίγο πριν φύγει από την κυβέρνηση και την θέση της Υπουργού;

Αν δεν μας αποκαλύψει τι συζήτησε στο "φόρουμ μετεωρολογίας", θα συζητάμε και 'μεις με υποθέσεις. Τι να υποθέσουμε όταν η ελληνική κυβέρνηση κανονίζει συνάντηση με την "Goldman-Sachs" στην λέσχη Μπίλντερμπεργκ; Στο εν λόγω "φόρουμ" λοιπόν, η Διαμαντοπούλου πήρε εντολές. Πήρε εντολές, γι'αυτό και αρνείται να μας αποκαλύψει τι συζήτησε. Εντολές να φέρει αλλαγή στην παιδεία και να μειώσει τους φοιτητές της χώρας. Ας μας επιτραπεί να πιστεύουμε αυτό, εφ'όσον δεν θέλουν να γνωρίζουμε. Ο Αρσένης λοιπόν τους έβαλε στα πανεπιστήμια, η Διαμαντοπούλου θα τους βγάλει.
ΖΥΓΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
 

Ἐπιστροφὴ στην Τεκταινόμενα



Παρόντες

Παρόντες σὲ αὐτὴ τὴν Δ. Συζήτηση : Δεν ὑπάρχουν ἐγγεγραμμένα μέλη καὶ 1 ἐπισκέπτης

cron