ΠΕΡΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ

Συζήτηση περὶ Μυθολογίας - Ἱστορίας

ΠΕΡΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ » Κυρ 13/04/2008 03:51

Οι δημοσιεύσεις που έκανα παραπάνω με υπότιτλο "περί των κρητικών μυστηρίων" και "περί των ελευσινίων μυστηρίων" δεν έχουν ούτε βάση,ούτε τεκμηρίωση,ούτε και καμία σχέση με την πραγματικότητα.Διότι πολύ απλά δεν υπάρχει αρχαία πηγή που να αποκαλύπτει κάτι περί των συμβολισμών ή των δρώμενων των μυστηρίων αυτών.
Τα αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν βρεθεί σε διάφορους αρχαιολογικούς χώρους και οι όποιες ασαφείς αναφορές κάποιων εκ των φιλοσόφων και τραγωδών σε ορισμένα έργα
τους ** δεν μας επιτρέπουν να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα για τα μυστήρια του αρχαίου κόσμου.
Ακριβώς επειδή δεν υπάρχουν στοιχεία,οι παραπάνω δημοσιεύσεις μου αυτοακυρώνονται (δεν τις σβήνω σεβόμενος το χρόνο που διέθεσα για να τις γράψω και διότι περιέχουν μερικές σωστές φιλοσοφικές έννοιες και πληροφορίες.Τονίζω μερικές).

Τα ελληνικά μυστήρια καταργήθηκαν στο Βυζάντιο με την επικράτηση του χριστιανισμού (με αποκορύφωμα το 843 μ.Χ. και την αναστύλωση των εικόνων μετά τις εικονομαχίες).
Έκτοτε χάθηκαν για πάντα μέσα στο χρόνο μαζί με τους ελληνικούς ναούς και την ελληνική θρησκεία.

Όποιες πληροφορίες έχουμε σήμερα περί ελληνικών μυστηρίων
από διάφορους συγγραφείς/ερευνητές προέρχονται κυρίως από
τεκτονικούς και θεοσοφικούς κύκλους (με αφετηρία την Έλενα Μπλαβάτσκι και τον Αντώνη Χαλά) οι οποίοι θα ήταν τουλάχιστον αστείο να λέγαμε ότι κατέχουν γνώσεις ιερατικού επιπέδου των Ελλήνων.Απόδειξη σε αυτό είναι ότι κανένας αρχαίος δεν ετόλμησε να αναφέρει κάτι που να αποκαλύπτει για τα μυστήρια.
Αντίθετα η τιμωρία σε τέτοια ύβρη στην αρχαιότητα ήταν ο θάνατος.
Το γεγονός ότι ορισμένοι οργανισμοί όπως το ΥΣΕΕ και το ΕΛΛΗΝΑΪΣ υποστηρίζουν ή θέλουν να νομίζουν ότι έχουν σχέση με την ελληνική θρησκεία και τα ελληνικά μυστήρια είναι σαφώς για γέλια και για κλάματα.
Ο ισχυρισμός επίσης ότι ο χριστιανισμός και η ορθοδοξία αποτελούν την συνέχεια της ελληνικής θρησκείας και διέσωσαν τα ελληνικά μυστήρια,είναι τουλάχιστον τραγελαφικός.
Η άποψη που θέλει τον τεκτονισμό,τον αποκρυφισμό,την θεοσοφία και τους ροδόσταυρους να έχουν σχέση με τους πυθαγόρειους και με τα ελληνικά μυστήρια είναι το λιγότερο υβριστική και επικίνδυνη.


Άρα περί μυστηρίων δεν μπορούμε να γνωρίζουμε απολύτως τίποτα!







ΥΓ:** όπως πχ τα έργα "Περί αγαλμάτων" και
"Περί του εν Οδυσσεία των Νυμφών Άντρου" του Πορφυρίου
"Περί Αιγυπτίων Μυστηρίων" του Ιάμβλιχου,
"Περί του Σωκράτους δαιμόνιον" του Πλουτάρχου,
"Περί Θεών και Κόσμου" του Σαλούστιου
τα οποία είναι οι μόνες αξιόπιστες -αν και ασαφείς- πηγές για το θέμα.).
Όταν δεν υπάρχει γύρω μας τίποτα αληθινό, πώς να υποψιαστούμε ότι όλα είναι ψεύτικα;
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ
Αστερίων
 
Δημοσ.: 2320
Ἐγγραφή: Τετ 29/03/2006 19:02
Τοποθεσία: Π Ο Λ Ι Τ Ε Ι Α

ΠΕΡΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ » Κυρ 13/04/2008 13:47

Μάριε οι διάφορες οργανώσεις τύπου Υ.Σ.Ε.Ε. είναι ταγμένες να αποπροσανατολίσουν τους Νεο-Έλληνες και να τους απομακρύνουν από την ουσία της Ελληνικής Σοφίας.Δεν είναι τυχαίο ότι η πλειοψηφία των αυτοχρησθέντων "Ιεροφαντών" και "Μυστών" έχουν συγκεκριμένο πολιτικό προσανατολισμό και εδώ και δύο χρόνια περίπου κάποιοι μιλούν όχι για δωδεκάθεο αλλά για αθεία,παρερμηνεύοντας την φιλοσοφία του Επίκουρου.Η αθεία τους αυτή προέρχεται όχι μόνο από το μίσος τους προς τον Χριστιανισμό (που δεν έχουν το στοιχειώδες ελληνικό ήθος να σεβαστούν,ως επίσημη θρησκεία της χώρας μας),αλλά και από την πνευματική τους τυφλότητα.Όλα τα κινήματα περί ομάδος "Ε" και δωδεκαθεισμού συντονίστηκαν σε μία κοινή προσπάθεια να καταπνίξουν την από την δεκαετία του '90 και μετά στροφή προς τον Ελληνικό Πολιτισμό.Μάταιη βέβαια η προσπάθειά τους...


Όσον αφορά τον Χαλά Α. μην ξεχνάς την επισήμανσή του ότι τα Τεκτονικά Μυστήρια είναι αστεία μπροστά στην πραγματική Μύηση της Ψυχής...και φυσικά στις συνεχόμενες αναφορές του (σε κουραστικό βαθμό) στην ηθική ερμηνεία της Μυθολογίας των Ελλήνων.
"..ανέμισε το ουρανοφλεγόμενο Λοφίο της Θεάς Αθηνάς και η φωτιά της ξεχύθηκε στον Κόσμο ολάκερο..."

Ε-ΤΟΠΙΑ
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
Παλαιό μέλος
Παλαιό μέλος
 
Δημοσ.: 1392
Ἐγγραφή: Σάβ 16/11/2002 00:08
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑΙ

ΠΕΡΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΓΟΥΛΕΤΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ » Δευ 14/04/2008 23:38

ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ἔγραψε:Όσον αφορά τον Χαλά Α. μην ξεχνάς την επισήμανσή του ότι τα Τεκτονικά Μυστήρια είναι αστεία μπροστά στην πραγματική Μύηση της Ψυχής...και φυσικά στις συνεχόμενες αναφορές του (σε κουραστικό βαθμό) στην ηθική ερμηνεία της Μυθολογίας των Ελλήνων.


Γρηγόριε, αν θες και όποτε ευκαιρίσεις μπορείς να μου αναφέρεις ποιά είναι η Μύηση της Ψυχής και πού βρίσκεται αυτό;
:)
ΓΟΥΛΕΤΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
 

ΠΕΡΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ » Τρί 15/04/2008 02:00

Η αναφορά αυτή του Χαλά Α.,αν δεν με απατά η μνήμη μου,βρίσκεται στο βιβλίο του "Αποκαλύψεις επί της αρχαίας Ελλάδος της Ε.Π. Μπλαβάτσκυ".Με την πρώτη ευκαιρία θα το εντοπίσω και θα το παραθέσω.Η αναφορά μου στον Χαλά Α. έγινε επειδή,παρά τις πολλές του αναφορές εις την Μπλαβάτσκυ και την Θεοσοφία,εμένει κυρίως στην ελληνική Φιλοσοφία και Μυθολογία και επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στην Ηθική και στην Κάθαρση της Ψυχής.Αυτά προς το παρόν.
"..ανέμισε το ουρανοφλεγόμενο Λοφίο της Θεάς Αθηνάς και η φωτιά της ξεχύθηκε στον Κόσμο ολάκερο..."

Ε-ΤΟΠΙΑ
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
Παλαιό μέλος
Παλαιό μέλος
 
Δημοσ.: 1392
Ἐγγραφή: Σάβ 16/11/2002 00:08
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑΙ

ΠΕΡΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ » Τρί 15/04/2008 14:05

Εις την σελίσα 36 του βιβλίου "Αι εκπληκτικαί αποκαλύψεις επί της αρχαίας Ελλάδος της Ε.Π.Μπλαβάτσκη" (έκδοσις 1961) αναφέρονται τα εξής : "Αι λεγόμεναι "Ελευθεροτεκτονικαί Μυήσεις" είναι...παιδικά παιχνίδια εν παραβολή προς τας πραγματικάς Μυήσεις,τας οποίας εδώ υπαινισσόμεθα!".
Πριν από την παραπάνω αναφορά έχει ήδη περιγράψει ο συγγραφεύς τα στάδια των Μυήσεων που υπαινίσσεται.Τα στάδια αυτά,όπως περιγράφονται στις σελίδες 34-35,επιγραμματικά είναι τα εξής :

α)Η αφύπνιση εις την κατανόηση της Αμάθειάς μας και της Δοκησισοφίας μας.
β)Η απαλλαγή από τα τέρατα που ενοικούν μέσα μας (Αμάθεια,Δοκησισοφία).
γ)Το όμμα της Ψυχής καθίσταται διαυγέστερο και διευρύνει το πεδίο και κύκλο γνώσεών του (προτείνεται η μελέτη των έργων του Πλάτωνος).
δ)ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ


Παρακάτω γίνεται αναφορά στα έργα της Μπλαβάτσκη.Εγώ μένω σε αυτά τα 4 στάδια,τα οποία είναι σημαντικώτατα και μπορούν σε γενικές γραμμές να περιγράψουν την Πορεία προς την Αυτογνωσία μας.
"..ανέμισε το ουρανοφλεγόμενο Λοφίο της Θεάς Αθηνάς και η φωτιά της ξεχύθηκε στον Κόσμο ολάκερο..."

Ε-ΤΟΠΙΑ
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
Παλαιό μέλος
Παλαιό μέλος
 
Δημοσ.: 1392
Ἐγγραφή: Σάβ 16/11/2002 00:08
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑΙ

ΠΕΡΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΓΟΥΛΕΤΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ » Τρί 15/04/2008 16:11

Νομίζω πως και μόνο με την προσεκτική συστηματική μελέτη των αρχαίων ελληνικών κειμένων, υπερκαλύπτεσαι σε όλα τα στάδια που αναφέρει ο Χαλάς. Δε μπορώ να κατανοήσω προς τί η προβολή του συγκεκριμένου και όχι η προβολή του Πλωτίνου για παράδειγμα; Με αυτά που λέω δε θέλω σε καμία περίπτωση να φανώ εριστικός ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε το, απλά τη γνώμη μου φέρω. :)
ΓΟΥΛΕΤΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
 

ΠΕΡΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ » Τρί 15/04/2008 16:16

Παναγιώτη προσωπικά αναφέρθηκα στον Χαλά επειδή πιο πάνω αναφέρθηκε και ο Μάριος.Πιστεύω ότι πρόσφερε και αυτός ένα λιθαράκι στην ουσιαστική στροφή των ημερών μας στην αρχαία Γνώση.Αυτό μόνο.
"..ανέμισε το ουρανοφλεγόμενο Λοφίο της Θεάς Αθηνάς και η φωτιά της ξεχύθηκε στον Κόσμο ολάκερο..."

Ε-ΤΟΠΙΑ
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
Παλαιό μέλος
Παλαιό μέλος
 
Δημοσ.: 1392
Ἐγγραφή: Σάβ 16/11/2002 00:08
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑΙ

ΠΕΡΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ » Πέμ 17/04/2008 21:07

Γρηγόρη,επειδή έχω διαβάσει Χαλά ώστε να έχω γνώμη έχω καταλήξει βάση αυτών που λέει ότι μπλέκει ανόμοια πράγματα και έχει ντύσει την θεοσοφία,τον εσωτερικό χριστιανισμό και τον αποκρυφισμό με ένα ελληνικό πέπλο για να τον προωθήσει έτσι στην Ελλάδα.

Στο σύγγραμμά του πχ με τίτλο "Το μυστικό των φακίρηδων και τα ελευσίνια μυστήρια"
υποστηρίζει εμμέσως ότι γνωρίζει περί ελευσινίων μυστηρίων και μάλιστα τα μπλέκει με τον πνευματισμό,με τον ζωομαγνητισμό (βαμπιρισμό),με την ιουδαϊκή καμπάλα,με τους ροδόσταυρους,με έναν γάλλο κόμη μεγαλοτέκτονα (μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή το όνομά του) και με τον εσωτερικό χριστιανισμό.
Υποστηρίζει ότι οι αποκαλύψεις αυτές των ελευσινίων και των καβειρίων μυστηρίων έγιναν μέσω της αποκρυφίστριας Μπλαβάτσκι η οποία μαζί με τον Γκουρτζίεφ ίδρυσαν την θεοσοφική εταιρεία στα πρότυπα των ροδόσταυρων και άλλων αποκρυφιστών όπως ο Ελίφας Λεβί και πάνω στην θεοσοφία δομήθηκε αργότερα ο νεοαποκρυφισμός του Αλίστερ Κρόουλι και της Ντιόν Φόρτιουν και της Οrdo di templis orientis.H ίδια η Μπλαβάτσκι στην "Ίσις αποκεκαλυμένη" παραδέχεται ότι συνδέεται με τον πνευματισμό...
Άρα είναι σαφές ότι ο τεκτονισμός,ο ιλλουμινατισμός,ο αποκρυφισμός,ο πνευματισμός,η καμπάλα και όλα τα συναφή δεν έχουν ουδεμία σχέση με το Ελληνικό Πνεύμα και την Ελληνική Ιδέα.Αντίθετα το προσβάλουν και το μιαίνουν.

Το κακό όμως του Χαλά δεν σταματάει εκεί,διότι τολμάει να συνδέσει όλα τα παραπάνω όχι μόνον με τα ελληνικά μυστήρια,αλλά και με τους Έλληνες φιλοσόφους,με τον Πλάτωνα,
τον Σωκράτη,τον Πυθαγόρα κτλ εννοόντας ότι ή οι αρχαίοι Έλληνες ήταν χριστιανοί,μασώνοι και αποκρυφιστές ή ότι ο χριστιανισμός,ο τεκτονισμός,ο αποκρυφισμός κτλ είναι συνέχεια του Ελληνισμού.

Το χειρότερο όμως είναι ότι στο προαναφερθέν έργο του υποστηρίζει ότι οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι μυήθηκαν στην Ινδία και γνώρισαν την απόκρυφη γνώση (άν υπάρχει τέτοια),άρα οι Έλληνες ουσιαστικά δεν ανακάλυψαν απολύτως τίποτα και απλώς αποκάλυψαν ότι τους έμαθαν οι φακίρηδες...

Όσον αφορά την μυθολογία "Στον επιμενείδιο ύπνο",μειώνει την θεολογία των Ελλήνων ταυτίζοντας τον Ζωδιακό κύκλο και τις επιδράσεις του με τους θεούς,παρουσιάζοντας τους Έλληνες που δημιούργησαν τον πολιτισμό,την μουσική,τις τέχνες,την φιλοσοφία,την επιστήμη,την πολιτεία,το δίκαιο,την αρετή,το μέτρο κτλ ως βάρβαρους αφού λάτρευαν άστρα και αισθητά σώματα (άρα έφτανε μέχρι εκεί ο νούς τους).

Από την άλλη,χρησιμοποιεί σύμβολα και συμβολισμούς (στο παραπάνω βιβλίο με τα ελευσίνια πχ) που λέει ότι οι άνθρωποι της ανατολής της δημιούργησαν τα μυστήρια παρατηρώντας τα ερπετά,όπου η αλλαγή του δέρματός τους δηλώνει την πνευματική αναγέννηση.Αναφέρει ότι τα μυστήρια μαζί με την πνευματική παράδοση θεμελιώθηκαν στην ανατολή και αποτελούν τις παραδόσεις της Ατλαντίδας.

Τέλος,ας μου πεί κάποιος έναν σοβαρό λόγο να διαβάσω Χαλά κι όχι Ιάμβλιχο ο οποίος είναι πιο σχετικός με το θέμα και αγνός από νεώτερες μεσαιωνικές προσμείξεις.
Ο Χαλάς μόνον σύγχυση μπορεί να προσφέρει πουλώντας δήθεν μύηση.
Εκτός αυτών δεν παρουσιάζει ένα δικό του φιλοσοφικό σύστημα,ούτε αποδεικνύει κάτι επιστημονικά,ούτε είναι και ποιητής.
Απλά μπλέκει ανόμοια πράγματα πουλώντας αέρα κοπανιστό (μετά συνδρομής όπως είδα στο εξώφυλλο) ...

Χωρίς να θέλω να γίνω εριστικός.Αλλά αυτά ισχύουν.Απόδειξη τα παραπάνω συγγράμματα και η παράλληλη εξέτασή τους με την ελληνική φιλοσοφία.
Όταν δεν υπάρχει γύρω μας τίποτα αληθινό, πώς να υποψιαστούμε ότι όλα είναι ψεύτικα;
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ
Αστερίων
 
Δημοσ.: 2320
Ἐγγραφή: Τετ 29/03/2006 19:02
Τοποθεσία: Π Ο Λ Ι Τ Ε Ι Α

ΠΕΡΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΣ » Σάβ 06/11/2010 11:48

Επειδή αναφέρθηκε το θέμα περί μυήσεως της ψυχής, παραθέτω ένα κείμενο του φίλου μου και παλαιού μέλους της Δημοθοινίας, Παναγιώτη Γουλέτα, που μας δίνει μία μικρή εικόνα για το θέμα αυτό.

Ο Σωκράτης στον Πλατωνικό Φαίδρο (250.b-c) λέει: «τότε ήταν ορατό το κάλλος σε όλη του την λαμπρότητα, όταν με ευδαίμονα χορό, ακλουθώντας εμείς (οι άνθρωποι δηλαδή) τον Δία, ενώ άλλοι κάποιον άλλο από τους Θεούς, είδαμε το μακάριο όραμα και πήραμε μέρος στις πιο μακάριες τελετές, σε αυτές λαμβάνουμε μέρος οργιαστικά, όντας τέλειοι και χωρίς να παθαίνουμε τίποτα οι ίδιοι, προχωρώντας στη μύηση και αντικρίζοντας ολοκάθαρα τα είδωλα(=φάσματα) των όντων σαν να είναι ολόκληρα, απλά και γεμάτα εσωτερική ηρεμία, επειδή οι ίδιοι είμαστε καθαροί, χωρίς να είμαστε κλεισμένοι στον τάφο που τώρα ονομάζουμε σώμα και το περιφέρουμε εδώ και εκεί»

Ο Πρόκλος εξηγεί για το παραπάνω τα εξής: "Πώς άραγε ήρθαμε σε επαφή με το νοητό κάλλος; Μέσω των τελετών, λέει :«πήραμε μέρος στις πιο μακάριες τελετές». Τί σημαίνει λοιπόν αυτό; Σημαίνει, ότι ήρθαμε σε επαφή με τους τελειοποιητικούς ηγέτες και τελειοποιηθήκαμε από εκείνους για τη αναπλήρωση από το κάλλος. Ποια, λοιπόν, αγαθά προκαλεί η τελετή; «Σε αυτές λαμβάνουμε μέρος οργιαστικά, όντας τέλειοι και χωρίς να παθαίνουμε τίποτα οι ίδιοι», προχωρώντας στη μύηση και αντικρίζοντας ολοκάθαρα τα είδωλα(=φάσματα) των όντων σαν να είναι ολόκληρα, απλά και γεμάτα εσωτερική ηρεμία.» Η ολοκλήρωση για τις ψυχές προέρχεται από την ουράνια περιφορά (συνεκτική γαρ εστί των Θείων γενών και των ημετέρων ψυχών, παν το συνέχον το όλον περιέχει τα μέρη και συγκεντρώνει το διαιρεμένο και το ποικιλόμορφο σε ένωση και απλότητα νεοράν), και τα «ολοκάθαρα τα είδωλα(=φάσματα) των όντων σαν να είναι ολόκληρα, απλά και γεμάτα εσωτερική ηρεμία» εμφανίζονται στις ψυχές άνωθεν από του υπερουρανίου τόπου δια των συνεκτικών Θεών. Διότι σε αυτόν τον τόπο(=υπερουράνιο) τα μυστικά σύμβολα(=συνθήματα) των νοητών παρουσιάζονται καθώς και τα άγνωστα και άρρητα κάλλη των σφραγίδων. Καθότι, και η μύηση και η εποπτεία είναι σύμβολο της αρρήτης σιγής και της ενώσεως με τα νοητά μέσω των μυστικών φασμάτων. Και, πράγμα που είναι το πιο θαυμαστό απ’ όλα, το γεγονός ότι οι θεουργοί διατάσσουν να θάψουν το σώμα εκτός από το κεφάλι στην μυστικότατη των τελετών, ο Πλάτων το είχε συλλάβει εκ των προτέρων, παρακινούμενος από τους ίδιους τους Θεούς. Διότι, λέει: «επειδή οι ίδιοι είμαστε καθαροί, χωρίς να είμαστε κλεισμένοι στον τάφο που τώρα ονομάζουμε σώμα και το περιφέρουμε εδώ και εκεί, πετύχαμε αυτή την μακαριότατη μύηση και εποπτεία, όντας γεμάτοι από το νοητό φώς, διότι η καθαρή αυγή μας αποκαλύπτει συμβολικά το νοητό φως.» Είχαμε, λοιπόν, εντελώς ανεξάρτητη από το σώμα τη ζωή μέσα στο νοητό και «υψώνοντας το κεφάλι του ηνιόχου προς τον εκτός ουρανού τόπο» γεμίσαμε από τα εκεί μυστήρια και τη νοητή σιγή. […] Διότι η τελετή προηγείται από τη μύηση και η μύηση από την εποπτεία. Παίρνουμε μέρος στις τελετές ανεβαίνοντας από τους τελοιοποιητικούς Θεούς, μυούμαστε στα «ολόκληρα και γεμάτα εσωτερική ηρεμία είδωλα(=φάσματα) από τους συνεκτικούς Θεούς, στους οποίους βρίσκεται πας η ολότης η νοερά και η στάση των ψυχών, και φθάνουμε στην εποπτεία από τους Θεούς που συγκεντρώνουν τα καθολικά στη νοητή κορυφή. Και όλα τα λέμε εν σχέση με το νοητό, και πετυχαίνουμε κάτι διαφορετικό σε κάθε διαφορετικό διάκοσμο."
(Περί της κατά Πλάτωνα Θεολογίας βιβλίο Δ’ κεφ. θ’ και κς’)

Οι λέξεις «τελετή», «μύηση», «εποπτεία» είναι τα στάδια σε όλα τα μυστήρια και ιδιαίτερα στα Ελευσίνια, "οι πρώτες μυήσεις(=δηλαδή τα Μικρά Μυστήρια) ονομάζονται Τελεταί, σημαίνοντας πως η ατελής και στοιχειώδης περίοδος της παραγωγικής ζωής τελείωνε και εξαγνιζόταν και έτσι ο υποψήφιος ονομαζόταν Μύστης. Στα Μεγάλα Μυστήρια, ο υποψίφιος διδάσκεται πιο ολοκληρωμένα και έτσι γινόταν Επόπτης. Τώρα θεωρείται πως είχε γνωρίσει τις μυστικές αρχές της ζωής. Αυτό ήταν άλλωστε και ο στόχος που αναζητούσε η φιλοσοφία." (Βλ Thomas Teylor «Ελευσίνια και Βακχικά Μυστήρια», εκδ. Λύκιος σελ. 13)

Τέλος, η λέξη «οργιστικά», δηλαδή τα όργια, είναι μέρος των Βακχικών Μυστηριών.

Ως εκ τούτου αντιλαμβανόμαστε ότι αρχικώς ο Πλάτων και στη συνέχεια ο Πρόκλος μας δίνουν κάποια στοιχεία για το τι γινόντουσαν στις Ιερότερες Τελετές της Ελλάδος.

Μας λέγει ο Σωκράτης, όπως και ο Πρόκλος για τα φάσματα-είδωλα των όντως όντων.

Τί μπορεί να είναι αυτά τα φάσματα-είδωλα;

Δεν γνωρίζω αν η σκέψη μου είναι σωστή, αλλά στα σχόλια του Πρόκλου στο έργο του Ευκλείδου Στοιχεία, μας κάνει λόγο για τα λεγόμενα Μαθηματικά Όντα, ή ορθότερα για τους μαθηματικούς λόγους, γνωστοί και ως διανοητά ή σκέτο λόγοι. Τα εν λόγω "όντα" είναι στο ενδιάμεσω των Όντως Όντων (στο Νοητό δηλαδή) και της περιοχής του αισθητού-γίγνεσθαι-γενέσεως. Για την ακριβεία η ευρύτερη περιοχή του Όντος, έχει ένα ανώτερο τομέα, τις Ιδέες, και έναν κατώτερο, τα διανοήματα-λόγοι-μαθηματικά. Τα μαθηματικά αυτά, συλλαμβάνονται από τις ανθρώπινες ψυχές με την διάνοια, και για αυτό ο Σωκράτης στη Πολιτεία 510.d-e, λέγει ότι οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα μαθηματικά για να δουν "εκείνα" που δεν θα μπορούσε να δει κάποιος παρά μόνο με την διάνοια.

Ο εν λόγω τόπος-διάκοσμος, δηλαδή εκεί που βρίσκονται τα μαθηματικά, είναι άυλος, σταθερός, αδιαίρετος εν σχέση με το κόσμο του γίγνεσθαι, αλλά εν σχέση με το νοητό κόσμο είναι διαστατός κλπ. Ο μαθηματικός διάκοσμος αποτελεί εικόνα του Νοητού και υπόδειγμα του αισθητού. Έχει ένα είδος ύλης, αλλά όχι με την έννοια της ύλης του γίγνεσθαι, αλλά είναι ύλη νοητή, κάτι σαν υπόστρωμα και ονομάζεται διάστημα και διάσταση.

Αυτός ο κόσμος, είναι ουσιαστικά και ο κόσμος της ψυχής. Εφόσον λοιπόν είδαμε παραπάνω ότι τα ατρεμή φάσματα-είδωλα των όντων είναι αυτά που "μυούν" την ψυχή προς τα Όντως Όντα, τότε, ενδεχομένως, αυτά τα φάσματα να είναι τα μαθηματικά όντα.

Για περισσότερες πληροφορίες βλ τα σχόλια του Πρόκλου στο έργο Στοιχεία του Ευκλείδου.

Πολύ αργότερα από τον Πλάτωνα και εν γένει τους έχοντες "φοιτήσει" στην Πλατωνική Ακαδημία, έρχεται ο Penrose και κάνει λόγο για τα μαθηματικά ως ζωντανές νοήμενες οντότητες.

"και όμως φαίνεται ότι οι μαθηματικές έννοιες έχουν μια δική τους ύπαρξη, που προχωρά πολύ πιο πέρα από τις νοητικές αναζητήσεις οποιουδήποτε συγκεκριμένου μαθηματικού. Είναι σαν να οδηγείται η ανθρώπινη σκέψη προς κάποια εξωτερική αλήθεια – μια αλήθεια που διαθέτει μια δική της πραγματική υπόσταση και αποκαλύπτεται στον καθένα αποσπασματικά"
(Βλ Roger Penrose «Ο Νέος Αυτοκράτορας» σελ 111 εκδ. Γκοβόστη)

"τα μαθηματικά αντικείμενα έχουν μια δική τους αιώνια υπόσταση που δεν εξαρτάται από την ανθρώπινη κοινωνία ή από συγκεκριμένα φυσικά αντικείμενα"
(Βλ Roger Penrose «Ο Νέος Αυτοκράτορας» σελ 134 εκδ. Γκοβόστη)
Υπομονή Ήλιος θα φανεί με χρυσά φτερά για να μας πει, μες στην ντροπή, πολεμίστε και γκρεμίστε τη Δρακογενιά

Νίκος Γκάτσος - Ο Δράκος
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΣ
Μέλος
Μέλος
 
Δημοσ.: 227
Ἐγγραφή: Τετ 06/09/2006 11:51

ΠΕΡΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΣ » Σάβ 06/11/2010 15:19

Ας δώσουμε μερικά ακόμα στοιχεία που ενισχύουν την ανωτέρω εργασία:

"Πρέπει όμως και η ψυχή αφού γίνει κόσμος νοητικός και εξομοιωθεί όσο μπορεί με τον καθολικό και νοητό κόσμο, να προσεγγίσει τον πατέρα του σύμπαντος και με την προσέγγιση να εξομοιωθεί κάπως μαζί του μέσω της συνεχούς προσπάθειας της να τον συλλάβει - γιατί η αδιάκοπη ενέργεια γύρω απο κάθετί ανακαλεί και αναζωπυρώνει τις λογικές αρχές που υπάρχουν μέσα μας - και, αφού μέσω της εξοικείωσης βρεθεί στην πόρτα του πατέρα, να ενωθεί μαζί του, να συνευρεθεί μόνη με μόνο, να πετύχει αυτή την άμεση εμφάνιση του, να <<αποσπάσει τον εαυτό της>> από κάθε άλλη ενέργεια για να αφοσιωθεί σε εκείνον, οπότε και τους επιστημονικούς λόγους θα τους θεωρήσει μύθους, όταν πια θα συνευρίσκεται με τον πατέρα και θα γεύεται την αλήθεια του Όντος και <<μέσα σε καθαρό φώς>> ξεκάθαρα <<στα ολόκληρα και ατρεμή φάσματα θα μυηθεί>>. Η εύρεση λοιπόν είναι κάτι τέτοιο και οχι η ευρεση μέσω της δοξασιας , γιατι αυτή ειναι αμφίβολη και δεν βρίσκεται μακριά απο την άλογη ζωή, ούτε είναι η επιστημονική εύρεση, γιατί αυτή είναι συλλογιστική και σύνθετη και δεν αγγίζει τη νοητική ουσία του νοητικού δημιουργού, αντιθέτως, είναι η εύρεση με βάση την αντίληψη της αυτοψίας και την επαφή με το νοητό και την ένωση με τον δημιουργικό νου, γιατί αυτή θα μπορούσε να ειπωθεί κυριολεκτικά <<κατόρθωμα>> είτε επειδή είναι δύσκολη και δυσπρόσιτη και εμφανίζεται στις ψυχές μετά τη διέλευση τους από ολόκληρη την ιεραρχία των ζωντανών όντων, είτε επειδή είναι αληθινός άθλος των ψυχών, γιατί μετά την πλάνη της γέννησης και την κάθαρση και μετά το φως της επιστήμης λάμπει η νοητική ενέργεια και ο νούς μέσα μας, ο οποίος προσορμίζει την ψυχή μέσα στον πατέρα και την εγκαθιδρύει άχραντα μέσα στις δημιουργικές νοήσεις και συνδέει το φως μας με το φως του πατέρα και δεν είναι σαν το φως της επιστήμης, αλλά πιο ωραίο, πιο νοητικό και πιο ενιαίο απο αυτό, γιατί αυτό είναι το πατρικό λιμάνι, η εύρεση του πατέρα, η άχραντη ένωση μαζί του.''
(Πρόκλος - ''Εις Τον Τίμαιον Πλάτωνος'' 1.301.22')

'' Μετά από αυτήν βλέπω μια άλλη κίνηση ανώτερη απο τη λογική ψυχή που έχουμε μέσα μας, όταν πλέον ηρεμούν τα κατώτερα και δεν προκαλούν καμία ενόχληση όπως συνηθίζουν να κάνουν μέσα στους πολλούς κατά την κίνηση αυτή η ψυχή στρέφεται προς τον εαυτό της και βλέπει την ουσία της και τις δυνάμεις που έχει μέσα της και τους αρμονικούς λόγους απο τους οποίους έχει λάβει υπόσταση και τις πολλές ζωές των οποίων είναι το σύνολο και βρίσκει ο εαυτός της είναι ένας λογικός κόσμος, εικόνα των προηγουμένων της, από τα οποία ξεπήδησε, και υπόδειγμα των επομένων της, τα οποία εποπτεύει. Σε αυτή την ενέργεια της ψυχής, φίλε μου, λένε ότι συμβάλει κατά ένα μεγάλο μέρος η αριθμητική και η γεωμετρία, η μητέρα της τέχνης σας.
Οι επιστήμες αυτές την απομακρύνουν από τις αισθήσεις, καθαίρουν τον νου από τα άλογα είδη της ζωής και τον περιβάλλουν, και τον μετακινούν στη σύλληψη των ασώματων Ιδεών, σαν να κάνουν στους μελλοντικούς μύστες τους αγιασμούς πρίν από τις αγιότατες τελετές. Κοίτα πράγματι, πώς αυτές οι επιστήμες, οι οποίες είναι επικεφαλής των νοητικών ενεργειών, έχουν λάβει την καθαρτική δύναμη που είπαμε.
Γιατί, αν παραλαμβάνουν την ψυχή που είναι γεμάτη είδωλα και δεν γνωρίζει τίποτα ξεκάθαρο και χωρίς υλική φλυαρία και αν της αποκαλύπτουν λογισμούς που έχουν αδιάψευστη την ανάγκη των αποδείξεων, και Ιδέες που είναι γεμάτες με καθετί ακριβές και άϋλο και δεν φέρνουν μαζί τους πουθενά τη χοντροκοπιά της ύλης, πώς δεν καθαίρουν τη νοητική ζωή μας από όσα μας γεμίζουν με άνοια και πώς δεν αποτελούν οδούς προς τη θεική ενατένιση των όντων;''
(Πρόκλος - ''Περί Προνοίας Και Ειμαρμένης'' 18.1)
Υπομονή Ήλιος θα φανεί με χρυσά φτερά για να μας πει, μες στην ντροπή, πολεμίστε και γκρεμίστε τη Δρακογενιά

Νίκος Γκάτσος - Ο Δράκος
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΣ
Μέλος
Μέλος
 
Δημοσ.: 227
Ἐγγραφή: Τετ 06/09/2006 11:51

ΠροηγούμενηἙπόμενο

Ἐπιστροφὴ στην Μυθολογία - Ἱστορία



Παρόντες

Παρόντες σὲ αὐτὴ τὴν Δ. Συζήτηση : Δεν ὑπάρχουν ἐγγεγραμμένα μέλη καὶ 1 ἐπισκέπτης