ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ

Συζήτηση περὶ Μυθολογίας - Ἱστορίας

Δημοσίευσηἀπό ΚΥΔΩΝΙΕΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ » Τετ 07/08/2002 17:46

Απόσπασμα (FOURAKIS @ 07 Αύγ. 2002,01:15)
ΝΑΙ ΑΤΑΛΑΝΤΗ

Υπάρχει ή << ΑΡΓΩ>> τού Άξιώτη.
Τήν έχει ό έκδοτικός οίκος <<ΣΜΥΡΝΙΩΤΑΚΗ>>. Δύνασθαι, όπως πιστεύω, νά τήν βρής καί είς τό βιβλιοπωλείο <<ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΚΕΨΗ>> τηλ. 010-36.30.607 καί 010. 36.14.736, τό όποίο θά Σάς τή στείλη μέ άντικαταβολή.
ΜΕ ΤΗΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΙΛΟΤΗΤΑ
ΦΟΥΡΑΚΗΣ Π. ΙΩΑΝΝΗΣ :O :O :O

Αγαπητοί συμπορευτές

Βασιζόμενος σε αυτό που έγραψε ο κύριος Ι. Φουράκης θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι είναι δύσκολο να βρεθούν τα βιβλία του Θεοδώρου Αξιώτη αυτήν την εποχή.

Επειδή σχετικά πρόσφατα έψαχνα κάποια βιβλία του Θ. Αξιώτη για κάποιον φίλο μου, διαπίστωσα ότι έιναι πολύ δύσκολο να βρεθούν γιατί έχουν εξαντληθεί και ο εκδοτικός οίκος "Σμυρνιωτάκης" δεν τα έχει επανεκδόσει ακόμα. Σε μία επικοινωνία που είχα μαζί τους μου είπαν ότι πρόκειται να τα επανεκδόσουν, αλλά δεν ήξεραν να μου πουν πότε.

Φιλικά
Σωφρονεῖν ἀρετὴ μεγίστη, καὶ σοφίη ἀληθέα λέγειν καὶ ποιεῖν κατὰ φύσιν ἐπαΐοντας - Ἡράκλειτος
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΚΥΔΩΝΙΕΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Τακτικό μέλος
Τακτικό μέλος
 
Δημοσ.: 336
Ἐγγραφή: Τετ 10/10/2001 05:57

Δημοσίευσηἀπό ΚΥΔΩΝΙΕΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ » Τετ 07/08/2002 17:52

Απόσπασμα (insomniac @ 28 Μάι 2002,07:40)
Signomi gia tous latinikous xaraktires alla exo provlima me tous ellinikous. Tha ithela na sizitisoume gia tin argonaftiki ekstrateia kai gia tin iptameni Argo. Osoi kseroun tha ithela na me voithisoun stin prospatheia mou na matho perissotera gia tin poli mou (volos). Sas efxaristo poli ek ton proteron...

Αλήθεια,
Η Αργοναυτική Εκστρατεία ήταν μόνο μία ή μήπως ήταν περισσότερες;;
???
Αυτό είναι ένα ερώτημα πάνω στο οποίο έχει "ξοδευτεί πολύ μελάνι" από διάφορους σύγχρονους συγγραφείς και ερευνητές που ασχολήθηκαν με το θέμα.

Πάντως και το δρομολόγιο που ακολούθησε η Αργώ είναι περίεργο και μεγάλο για να είναι ένα, αλλά και με τους καταλόγους των αργοναυτών υπάρχουν πολλά προβλήματα αφού συνολικά αναφέρονται περισσότεροι από 50 στους διάφορους αρχαίους συγγραφείς που ασχολήθηκαν με το θέμα.

Φιλικά
Σωφρονεῖν ἀρετὴ μεγίστη, καὶ σοφίη ἀληθέα λέγειν καὶ ποιεῖν κατὰ φύσιν ἐπαΐοντας - Ἡράκλειτος
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΚΥΔΩΝΙΕΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Τακτικό μέλος
Τακτικό μέλος
 
Δημοσ.: 336
Ἐγγραφή: Τετ 10/10/2001 05:57

Δημοσίευσηἀπό πρώην μέλος » Πέμ 08/08/2002 17:48

...
Τελευταία ἐπεξεργασία ἀπὸ πρώην μέλος τὴν Σάβ 30/08/2008 16:48, ἐπεξεργάστηκε 1 φορὰ συνολικά.
πρώην μέλος
 

Δημοσίευσηἀπό ΜΠΕΡΔΑΛΗ ΕΥΓΕΝΙΑ » Παρ 09/08/2002 10:42

Εγω εχω τους εξης προβληματισμους
Ο Ιασωνας - αρχικα παρουσιαζεται ως Διομηδης. Διαφοροι σχολιαστες αναφερουν πως ειναι πιθανον το ονομα Ιασων να ηταν τιτλος. Ο Robert Graves αναφερεται, σε σχεση παντα με την αργοναυτικη εκστρατεια, σε ιερα του Ηρακλη Ιασιου η θεραπευτη. Μαλιστα, θεωρειται πως σε ενα απο τα ταξιδια της Αργους αρχηγος ηταν ο Ηρακλης.
Ωραια ολα αυτα! Ομως, εφ οσον ο αρχηγος ηταν "Ιασων" ποια ηταν η ιασις που επεφερε. Και εφ οσον, ως Ιασωνας ,ηγητο της Αργους, τοτε το ταξιδι πρεπει να ειχε να κανει με αυτην την σημαντικη ιαση. Εφ οσον, δε, το ταξιδι ειχε ως σκοπο την επιστροφη ενος σημαντικου αντικειμενου - του Δερατος - τοτε και αυτο θα πρεπει να ειχε σχεση με αυτην την ιαση. Με λιγα λογια, περα απο την σημασια που διδεται στον χωρο και τον χρονο οπου κινηθηκε η Αργω, ο σκοπος του/των ταξιδιου/ων ηταν απολυτης σημασιας. Για αυτον τον λογο, φανταζομαι, εχουμε και ολη αυτην την συναξη ηρωων.
Ο Αξελος αναφερεται στα Ορφικα οπου το Δερας χαρακτηριζεται ως Χρυσος και Χαλαζιας. Απο μια αλλη αποψη, το Δερας θα μπορουσε να θεωρηθη σαν συμβολο γενεαλογικης αναγεννησις - συνδεομενο με τον προγονο Φριξο. ο Ιασωνας βεβαιως επιστρεφει και φερνει και το Δερας. ομως απο εκει και περα η ιστορια διασκεδαζεται κατα εναν τροπο που εγω δεν μπορω να καταλαβω. Ουτε ιαση βλεπω, ουτε τελικη εννοια της ολης εκστρατειας. Το τελος δε του δεδομενου Ιασωνα ειναι βαθεια απογοητευτικο. Πολυ πιθανον, σε αυτην την δεδομενη φαση, ο ηρωας που δεχτηκε την προκληση να ηγηθη του ταξιδιου ως Ιασωνας, να ελαθε, επιτρεποντας την αναμειξη και την βοηθεια μαγειας (Μηδεια). Δηλαδη, να "εκλεψε" την προκληση - ενα ειδος υβρεως.
Λαμβανοντας παντα υπ' οψιν οτι ολα αυτα μπορει να τα σκεπτομαι λογω ουσιαστικης αγνοιας, συνεχιζω με το θαρρος του ημιτυφλου.
Επειδη τα ταξιδια της Αργους ειναι ταξιδια ανα τον κοσμο που εχουν αφησει τα ιχνη τους σε πανπολλους πολιτισμους, εγω θα πλευσω εδω διπλα και θα ασχοληθω λιγο με τον Αρθουρο και το δισκοποτηρο. Ο Αξελος συσχετιζει την λεξη Αργω με τις λεξεις αρκα και Αρκου για να δωση καποιες πολυ ενδιαφερουσες ερμηνειες. Εγω ομως παω αλλου και σκεφτομαι το Αρθουρο που - σε μια διαλεξη του- ο Καμπελ ονομασε Αρκτουρο και τον τοτποθετισε ως θεοτητα εις την Ρωμαικη εποχη. Επειδη βεβαιως Αρκτουρος ειναι Ελληνικη ονομασια, εστω και εαν τον συναντουμε ως Ρωμαικο θεο, σιγουρα προυπηρξε Ελληνικος.
Τι βλεπουμε εν συντομια στον Αρθουριο κυκλο
α. Εχουμε μια ομαδα ηρωων οι οποιοι καποια στιγμη ξεκινουν (οχι βεβαια με μια αργω) να βρουν μια Αργω, δηλαδη το κοιλο, ζωοποιο κυπελο.
β. Το ονομα Αρθουρος, αρκτουρος κλπ εχει εμφανεις (νομιζω) σχεσεις και με την Αργω - ως Αρκα αλλα και με την Αρκτο.
γ. Οι δυο βασικοι ηρωες που επιτυγχανουν να βρουν το κυπελο ειναι ο Παρσιβαλ και ο Γκαλαχαντ που πιθανον να συμβολιζουν τον ανθρωπο και τον ημιθεο η κατι τετοιο.
δ. Το κυπελο συνδαιεται με τον πληγωμενο βασιλια του οποιου η "ανιατη" πληγη ειναι στον Μηρο. Ο δε Καμπελ ερμηνευσε αυτη την αναφορα, ως τον προ-Χριστιανικο ηρωα ο οποιος λαβωνεται απο την Χριστιανικη επεμβαση (λογχη/ρομφαια) οπου και χανει την ζωτικη του ενεργεια. Κατ' επεκτασιν η χωρα του, ο κοσμος του μετετρεπεται στην "ερημη χωρα". Επειδη δε, η ιστορια του Αρθουρου εχει δεχτη μεγαλες Χριστιανικες επεμβασεις μπερδευεται με "χριστιανισμους".
ε. Ενω το κυπελο, τελος παντων, βρισκεται, ουτε η ερημη χωρα ιαται ουτε ο βασιλιας της αλλα περαιτερω καταστρεφεται και η στρογγυλη τραπεζα και ο Αρθουρος και ο οποιος επιδιωκομενος σκοπος.
Με λιγα λογια, ειτε ο κυκλος του Αρθουρου εχει σχεση με την Αργω ειτε δεν εχει, αυτο που με προβληματιζει ειναι η σκεψις πως αυτος ο μυθος μας προσανατολιζει - μαγνητιζει την προσοχη μας προς μια πολυ συγκεκριμενη κατευθυνση - συντονιζει την συνειδηση μας με εναν πολυ συγκεκριμενο ηχο και μας αφηνει τελειως ξεκρεμαστους. Ισως να θελει να επιτυχει την κατασταση της "αποριας" που επιφερει το πνευματικο ξυπνημα. Ισως εκει ακριβως να ειναι η Στυξ.
Αυτα!
Υποσημειωσις
Οσον δε αφορα τον Χριστιανισμο και την θεση μου προς αυτο το θεμα, οι Ελληνες δεν χαρακτηριζοντο απο θρησκειοφοβια. Η εννοια της θεοτητος εκφραζεται πολαπλα. Και τω αγνωστω Θεω, λοιπον.
ΜΠΕΡΔΑΛΗ ΕΥΓΕΝΙΑ
Νεοεισερχόμενος
 
Δημοσ.: 33
Ἐγγραφή: Δευ 05/08/2002 11:12

Δημοσίευσηἀπό ΜΠΕΡΔΑΛΗ ΕΥΓΕΝΙΑ » Σάβ 10/08/2002 08:16

Διορθωσις
Ζητω συγνωμη απο ολους οσους διαβασαν την προηγουμενη μου δημοσιευση. Ηταν 2 το πρωι και ημουν κουρασμενη. Οπου διαβαζετε "Αξελος" παρακαλω διορθωστε με " Αξιωτης". Συνηθως δεν κανω τετοια λαθη. Ισως να μιλουσε το υποσυνειδητο μου, ισως η αυπνια, η ισως απλη ασυνεπια. Παντως εγω θα ψαξω και εκει. - εστω και με γελιο.
ΜΠΕΡΔΑΛΗ ΕΥΓΕΝΙΑ
Νεοεισερχόμενος
 
Δημοσ.: 33
Ἐγγραφή: Δευ 05/08/2002 11:12

Δημοσίευσηἀπό πρώην μέλος » Σάβ 10/08/2002 21:57

Αγαπητή Αταλάντη,

Καταρχάς να σε καλωσορίζω με τη σειρά μου στη Δημοθοινία και να σε ευχαριστήσω για τις πολύ ενδιαφέρουσες σκέψεις που μοιράστηκες μαζί μας. Ενίοτε το "θάρρος του ημίτυφλου", όπως το αποκαλείς, και η δύναμη της περιέργειας όταν εγείρονται από αγνά κίνητρα, μπορούν να επιφέρουν πραγματικά θαύματα.

Θα ήθελα να επεκτείνω λίγο τις σκέψεις σου και τις νοηματικές σου διαδρομές, περισσότερο διατυπώνοντας προς πάσα ευήκοη κατεύθυνση κάποιες επιπρόσθετες ερωτήσεις (οι οποίες ίσως από μόνες τους κρύβουν κάποια υπολανθάνουσα απάντηση).

α) Υποδηλώνει τελικά η ρίζα Αργ-Αρκ κάποια σχέση με κοίλο φορέα (όχημα, πλοίο, κύπελο ή όλα αυτά μαζί); Τι είδους υλενεργειακή μετουσίωση-μεταστοιχείωση λάμβανε χώρα στο Άγιο Δισκοπότηρο και πως αντανακλάται στα γεωδετικά ταξίδια της Αργούς; Ποιός ο καταλυτικός μεσολαβητικός ρόλος της τιτάνιας ισχύος Στυγός;
β) Ποιές οι γνώσεις-μελέτες του Θ. Αξιώτη πάνω σε θέματα αντιβαρύτητος και ποιά προσωπικά του βιώματα σχετίζονται με αυτήν; Αξιώθηκε να τελικά λύσει τους γρίφους που τον βασάνιζαν;
γ) Ποιό μήνυμα-παρέμβαση μεταφέρει η αποστολή (-ές) της Αργούς στις χώρες και τους λαούς που επισκέπτεται;
δ) Στον προορισμό-συντονισμό κρύβεται ή α-πορία ή ένα φαινομενικά αδιόρατο και αρχικά απροσπέλαστο πέρασμα;
ε) Ποία η σχέσις Ιάσωνος-Ιήσωνος και ποιός μυστικός κοινός παρονομαστής συνδέει Δισκοπότηρο-Ποτήριο του Μαρτυρίου (Όρος των ΕΛαιών) με την Ανάσταση-Ανάληψη (Κρανίου Τόπος-Χορέβ) και την Επίκληση του Ηλί στον Σταυρό με τον Ήλιο του Μεσονυχτίου των στυγιακών εκτελωνισμών;
στ) Ο Αρκτούρος-Αρθούρος του Κάμπελ και η Ιερή Αναζήτησή του ποιά πεπρωμένα της ΈΛλογης ανθρώπινης φύσεως κωδικοποιούν; Πώς εμφανίζονται διαχρονικά; Ποιά η Πηγή τους;
ζ) Το δίδυμο Πέρσιβαλ-Γκάλαχαντ ποιές ιδιότητες και ποιές αρετές ενσωματώνουν, ώστε να επιτύχουν τον ποθούμενο σκοπό; Τι μας διδάσκει το παράδειγμά τους;

Καλή συνέχεια στο δύσβατο μονοπάτι που διάλεξες(-αμε) και μακριά από τα φθοροποιά ξενύχτια :)
πρώην μέλος
 

Δημοσίευσηἀπό ΜΠΕΡΔΑΛΗ ΕΥΓΕΝΙΑ » Κυρ 11/08/2002 12:16

Αγαπητε φιλε Ιεραξ
σε ευχαριστω για το καλοσωρισμα και για την απαντηση σου στην διανοητικη μου περιπετεια. Η αρχικη μου περιληπτικη απαντηση στις ερωτησεις σου ηταν ενδοσκοπικη. Ενα γνωριζω, οτι δεν γνωριζω τιποτα. Πρεπει να δηλωσω οτι χαρρακτηριζομαι απο πτησεις διανοητικων συνδιασμων που πιο πολυ εισερχοναται στον χωρο τηε διαισθησις και λιγοτερο στον χωρο της επιστημοσυνης. Μου πηρε ακετο καιρο να δεχτω το τροπο που δρα το μυαλο μου και να καταλαβω πως το καθε εργαλειο θετει την μεθοδο με την οποιαν καποιος φτανει σε ενα αποτελεσμα. Για αυτον τον λογο ζητω την υπομονη και την κατανοηση σου.
α. Ο Αξιωτης λεει πως η αρκα - την οποιαν λεξη συνδιαζει με την την αργω - στα σανσκριτικα ειναι μια ηλιακη βαρκα. Σχετικα με το σχημα της Αργους αναφερεται στα Ορφικα και συγκεκριμενα " Ειδα επειτα τον Τιφυ τον Αγνιαδη τον κυβερνητη της δολιχης νηος". Συμπεραινει απο αυτο πως η Αργω παρουσιαζε την εικονα ενος δολιχοκεφαλου κρανιου (αυγου) και παρουαιαζει μια εικονα απο το ιερο της ορθιας Αθηνας στην Σπαρτη. Εσωτερικα το πλοιο, λεει, φαινεται να ηταν κοιλο - "Επειτα δε, αφου ωρκισθηκαν και ετελειωσαν τον ορκο τους, τοτε πλεον περασαν ολοι κατα σειρα μεσα στο Κοιλον Κυτος του πλοιου (στ. 335-361). Καθως και "Ταχεως επειτα οι Μινυαι εισηλθαν ενοπλοι εις το κοιλον".
Ολα αυτα, βεβαιως δεν εχουν καμμια αμεση σχεση με το κυπελο/δισκοποτηρο. Ομως ειμαι σχεδον σιγουρη πως καπου εχω διαβασει κατι σχετικο με αυτην την συνδεση, αλλα μεχρι να το βρω και να το παρουσιασω μη με περνεις σοβαρα.
Το βιβλιο του Καμπελ δεν το εχω προχειρο γιατι - αντιθετα με την τακτικη μου να αγοραζω τα βιβλια μου - αυτο το δανεισθηκα απο την βιβλιοθηκη. Ετσι, ενω αναφερει στοιχεια για την μετουσιωση (χωρις την λεξη υλενεργειακη) που το δισκοποτηρο μπορουσε να επιφερει, δεν μπορω, αυτην την στιγμη, να φερω εστω και μια ενδειξη. Ομως ο Καμπελ μελετουσε τους μυθους απο την ανθρωπολογικη/ψυχογενετικη τους αποψη. Αρα εαν ηθελε καποιος να συνδεσει την ερευνα του με το θεμα μας θα επρεπε να παραβλεψει συνειδητα καποια συνδετικα κενα. Ομως ο καθε ερευνητης δρα εν μεσω των συνθηκων που οριοθετουν την εποχη του. Πολλα απο τα θεματα που συζητουμε σημερα και ιδικοτερα σε αυτον τον χωρο, λιγα χρονια πριν θα θεωρουντο παραλογισμοι. Αρα ειναι απαραιτητο, εφ' οσον αποφασιζουμε να χρησιμοποιησουμε καποια στοιχεια ερευνης που θεωρουμε πιθανον ενδεικτικα, να τολμησουμε καποιες συνειρμικες αυθαιρεσιες. Παραδειγματος χαριν, οι θεωριες του Νευτωνα απεχουν των σημερινων θεωριων περι χωροχρονου. Ομως εδωσαν στοιχεια που οδηγησαν εκει.
Το Δισκοποτηρο ειναι ενα κοιλο δοχειο που επεφερε μια μετουσιωση -θα επανελθω, ελπιζω συντομα, με καποιες αναφορες- μια αλλαγη που ο Χριστιανικος κοσμος ηθελε να βλεπει σαν πνευματοποιηση. Συνδεεται με το υδωρ της ζωης αλλα -εφ΄οσον περιεχει την κοινωνια - και με τον οινο - το αιμα του Διονυσου. Πως εχουν σχεση ολα αυτα με τους Χριστιανούς; Μα απο που δανεισθηκανε ολους αυτους τους συνδιασμους; Η κοινωνια δε, επιφερει μια μετουσιωση, την μετουσιωση που επιφερει ο θειος Διονυσος.
Γιατι η κοιλη Αργω μπορει να εχει σχεση με το κοιλο δοχειο; Γιατι, καθως τα γεγονοτα γινονται ιστοριες και ακολουθως μυθοι, τα διαφορα στοιχεια αλλαζουν και επανεμφανιζονται διαφορετικα. Ετσι το κοιλο ΜΕΣΟΝ που ηταν ενα πλοιο που σε πηγαινει εκει γινεται το κυπελο που σου δεινει την αναγεννηση/μετουσιωση. Εξ αλλου, ατην περιπτωση του Χριστιανισμου, τετοιες αλλαγες εγιναν συνειδητα και επι τουτου. Αρα δεν μπορω να απαντησω αμεσα στο ερωτημα σχετικα με τα γεωδετικα ταξιδια της Αργους, ουτε στον μεσολαβητικο πολο της Στυγος. Αυτο ομως που σκεπτομαι ειναι πως ολα αυτα επεφεραν μια αλλαγη και πως αυτη η αλλαγη ηταν δυναμικη και απολυτη. Ποιος τολμα να "παιξει" με την Στυγα;
β. Δεν ξερω τις γνωσεις του Αξιωτη σχετικα με την αντιβαρυτητα. Αυτο που πιστευω ειναι πως ο καθε ειλικρινης ερευνητης ειναι αξιος σεβασμου και δεν εννοω τον τυφλο σεβασμο του προσηλυτου. Το γεγονος πως ειχε γριφους και πως αυτοι οι γριφοι τον βασανιζαν ειναι ενα τουλαχιστον κοινο σημειο με ολους εμας. Η ελπιδα ειναι πως καποιος απο μας θα δωση την λυση.
γ. Το πιθανον γεγονος πως η Αργω μετεφερε καποιο μηνυμα - παρεμβαση ειναι ενα στοιχειο που συνδεει τον σκοπο της με την αναζητηση του δισκοποτηρου. Οπως ελεγα πιο πανω οι ιστοριες γινονται μυθοι και τα στοιχεια περιπλεκονται. Οταν λοιπον η Αργω παυει τα ταξιδια της, καποιοι, χωρις να γνωριζουν τι ακριβως ζητουν, ψαχνουν να την ευρουν. Ομως εδω, ειναι το δικο μου ερωτημα. Περα απο το μηνυμα που μετεφερε η Αργω, τι απαντηση-αποτελεσμα εφερε πισω στον αρχικο της χωρο; Ο Ιασωνας εφυγε προκειμενου να φερει στην γενετηρα του το Δερας.
δ. Ναι καπως ετσι το βλεπω αλλα με μια επιπροσθετη σχεση με την επιστροφη. Δηλαδη σκεπτομαι πως ο προορισμος - και το αρχικα απροσπελαστο περασμα ειναι το ενα σκελος. Μου φαινεται ομως πως βασικο στοιχειο ειναι η επιστροφη και ισως η ανακοινωσις μιας επανασυνδεσις με το περασμα - η κατι τετοιο.
ε. Εδω εγω δεν βλεπω αλλη σχεση απο αυτην που δημιουργειται οταν μια θρησκεια τεινει να υπερκαλυψει μια αλλη. Για αυτο το δισκοποτηρο, ετσι οπως το βλεπω εγω, δεν εχει να κανει με μαρτυριο αλλα με δοκιμασια αξιας. Η αναληψις συμβαινει στον Ηρακλη και αυτο μετα απο προδοσια οπου αυτην την φορα ο θεος δεν μενει αμετοχος αλλα επεμβαινει. Οσο για την επικληση του Ηλι στον σταυρο εξαρταται απο την ταυτοτητα αυτου που καταφερε να ακουσει, εν μεσω βοοντως πληθους, αυτες τις λεξεις του θνησκοντος Χριστου ο οποιος βρισκοταν επανω στον σταυρο, και στην ταυτοτητα αυτου που τις κατεγραψε. Οι συμβολισμοι αυτων που αναφερεις μπορει να ειναι διφορουμενοι και μπορει να εχουν επιβιωσει σαν νησιδες εν μεσω πελαγους αλλα μπορει να εχουν σκοπο τον αποπροσανατολισμο. Αλλα προς χαριν της ειλικρινιας που πρεπει να χαρακτηριζει τους συνοδοιπορους σου ομολογω πως δεν εχω απαντηση. Δες ομως σχετικα με το δισκοποτηρο την αναφορα 5 στην απαντηση στ.
στ. Επειδη αυτο ειναι ακριβως το θεμα που με απασχολει, παραθετω απλως σκεψεις.
1. Επιστρεφω στις εννοιες της δοκιμασιας, αξιας και μετουσιωσις.
2. Συμφωνα με το ετυμολογικο του Σταματακου: Αρκτουρος (αρκτος+ουρος) ειναι ο φυλακας της αρκτου, ο φρουρων την "Μεγαλην Αρκτον", λαμπρος αστηρ ευρισκομενος πλησιεστατα προς τον αστερισμον της Μεγαλης Αρκτου, καλουμενος δ'αλλως και Βοωτης.
3. Ο Καμπελ δηλωνει πως ο Αρκτουρος ηταν θεος.
4. Ο Ρομπερτ Γκρειβς συνδεει τον Ιασωνα και τις δοκιμασιες του με τις ιστοριες των Peredur son of Evrawc και Kilhwych and Olwen οπου εχουμε την ζευξη των ταυρων και σπορα σιτηρων - χωρις την εμφανηση των πολεμιστων απο την γη. Ο Περεντουρ ερωτευεται μια κοπελα και προκειμενου να την αποκτησει επρεπε να σκοτωσει ενα τερας - Avanc -σε μια λιμνη κοντα στο Mount of Mourning. Ο Γκρειβς λεει πως η λεξις Αια σημαινει Mourning. Η καλη του δε, τον βοηθησε δινοντας του μια μαγικη πετρα. Επεισις του ειπε πως σκοτωνοντας το τερας θα αποκτουσε ολο το χρυσαφι του κοσμου.
5. Ο ηρωας Kilhwych διατασσεται να φερει ενα δοχειο (cauldron) που εχει την μαγικη δυνατοτητα της αναγεννησης. Επεισις πρεπει να φερει το κερας της Αμαλθειας γνωστο στα Αγγλικα ως cornucopia. Επειδη εχω παραεπεκταθει και ισως σε εχω ζαλισει, απλα αναφερω πως ο Γκρειβς συνδεει τα ως ανω με την Μηδεια, την νυμφη Μακριδα που μεγαλωσε τον Διονυσο και τον Ηρακλη.
ζ. Για τον Παρσιβαλ και Γκαλαχαντ θα απαντησω την επομενη φορα γιατι ηδη ειναι 1 και 51 το πρωι και αυριο ειναι απαραιτητο να ξυπνησω.

Ολα αυτα, εμφανως, ειναι απλες ενδειξεις. Σε ευχαριστω που μου εδωσες την ευκαιρια να τις επανεξετασω και θα ηθελα να μαθω πως σου φαινονται καθως και τις δικες σου σκεψεις ιδικα στο θεμα της υλενεργειακης μεταστοιχειωσης.
Εις το επανανταλασσειν ιδεες.
ΜΠΕΡΔΑΛΗ ΕΥΓΕΝΙΑ
Νεοεισερχόμενος
 
Δημοσ.: 33
Ἐγγραφή: Δευ 05/08/2002 11:12

Δημοσίευσηἀπό ΒΛΑΤΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ » Κυρ 11/08/2002 13:53

Τον προηγούμενο χρόνο, είδα τον ''΄Αρχοντα των Δαχτυλι-
διών'' του Τόλκιν.
Στο ταξίδι που κάνουν οι ήρωες, μαθαίνουν ότι πρέπει να πάνε
ςτους αρχαίους προγόνους.
Επιβιβάζονται ςε ςκάφος και πλέουν προς την Γή των Αρχαίων.
Η έκπληξη μου ήταν μεγάλη, όταν είδα δύο κολοςςιαία αγάλματα
Ελληνικής τεχνοτροπίας, να ςτέκονται εμπρός από το λιμάνι.

Δεν θυμάμαι ποιός είπε ότι έφθαςαν ςτη γή των Άργκοναθ.
( =Αργοναύτες)

Ο Τόλκιν από ότι έμαθα αργότερα, είχε μελετήςει τις Μυθολο-
γίες των Βόρειων Λαών.

Δεν είναι τυχαίο δηλαδή το:
α) η ονομαςία των Αρχαίων ως, Αργοναύτες.
β) ο Ελληνικός Ρυθμός ςτα αγάλματα.
γ) το λιμάνι για το πλεούμενο.

Είχε μελετήςει πολύ ο ςυγγραφέας και γνώριζε.
Σε μερικές ημέρες θα μπορείτε να επιβεβαιώςετε τα γραφόμενα
μου, αφού
θα κυκλοφορήςει η ταινία.
ΒΛΑΤΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Τακτικό μέλος
Τακτικό μέλος
 
Δημοσ.: 474
Ἐγγραφή: Σάβ 02/02/2002 13:01

Δημοσίευσηἀπό πρώην μέλος » Τρί 13/08/2002 03:37

...
Τελευταία ἐπεξεργασία ἀπὸ πρώην μέλος τὴν Σάβ 30/08/2008 16:49, ἐπεξεργάστηκε 1 φορὰ συνολικά.
πρώην μέλος
 

Δημοσίευσηἀπό ΛΟΝΔΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ » Τρί 13/08/2002 03:50

Agaphte Ikare:

Ennoeis gia to trito meros tou Arxonta twn daxtulidiwn;
ΛΟΝΔΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Τακτικό μέλος
Τακτικό μέλος
 
Δημοσ.: 436
Ἐγγραφή: Τετ 20/03/2002 21:30

ΠροηγούμενηἙπόμενο

Ἐπιστροφὴ στην Μυθολογία - Ἱστορία



Παρόντες

Παρόντες σὲ αὐτὴ τὴν Δ. Συζήτηση: Δεν ὑπάρχουν ἐγγεγραμμένα μέλη καὶ 2 ἐπισκέπτες