ΜΑΝΤΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΝΤΙΚΗ

Συζήτηση περὶ Μυθολογίας - Ἱστορίας

Δημοσίευσηἀπό ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ » Τετ 18/06/2003 13:41

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΠΑΛΙ :) ! ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΕΥΣΤΑΘΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΗΝ ΗΡΕΜΗ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΥΤΟΥ.

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΕΔΩ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ..ΔΙΑΤΥΠΩΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΘΕΜΑ.ΔΙΟΤΙ ΕΦΟΣΟΝ ΑΝΑΛΥΟΥΜΕ..ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΝΤΕΙΩΝ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ..ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΛΥΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΑΥΤΩΝ..

ΤΑ ΜΑΝΤΕΙΑ ΛΟΙΠΟΝ ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΤΙΑ ΣΕ:
Α)ΜΑΝΤΕΙΑ
Β)ΟΝΕΙΡΟΜΑΝΤΕΙΑ
Γ)ΝΕΚΥΟΜΑΝΤΕΙΑ

ΤΑ ΜΑΝΤΕΙΑ..ΒΕΒΑΙΑ ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΧΡΗΣΜΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΧΩΡΙΖΟΝΤΑΝ ΣΕ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ.ΑΛΛΑ ΤΑ ΟΝΕΙΡΟΜΑΝΤΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΚΥΟΜΑΝΤΕΙΑ ΕΙΧΑΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΕΣ..ΠΟΥ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΝ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΟΥΝΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΡΧΟΤΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΧΡΗΣΜΟ.

Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΑΥΤΗ ΕΓΚΕΙΤΑΙ ΣΤΗ-ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ- ΕΦΑΠΤΟΜΕΝΗ ΠΟΥ ΚΑΛΟΥΝΤΑΝ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΜΟΛΗΠΤΗ,ΝΑ ΕΙΣΑΧΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΔΥΝΙΘΕΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΚΟΜΙΖΟΝΤΑΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΑΥΤΗΣ, "ΕΙΚΟΝΕΣ" ΚΑΙ "ΜΝΗΜΟΝΙΚΕΣ" ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΥΜΑ ΡΕΥΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΧΟΤΑΝ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ..ΡΕΥΜΑΤΩΝ ΒΕΒΑΙΑ ΑΥΛΩΝ,ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΑΜΕΣΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑ-ΤΟΜΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΝΤΕΙΟΥ.ΕΤΣΙ Ο ΧΡΗΣΜΟΛΗΠΤΗΣ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΟΜΑΝΤΕΙΩΝ ΠΕΡΙΕΡΧΟΤΑΝ ΣΤΟΝ ΟΝΕΙΡΙΚΟ-ΔΙΑΣΤΑΣΙΑΚΟ-"ΟΥΡΑΝΙΟ" ΚΟΣΜΟ ΟΠΟΥ ΔΕΧΟΤΑΝ ΤΟΥΣ "ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΥΣ" <<ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ>>(ΒΛΕΠΕ,ΦΩΤΟΧΥΣΙΕΣ "ΝΕΤΡΙΝΟ"..Η ΑΣΤΡΙΚΕΣ ΦΩΤΟΧΥΣΙΕΣ..ΠΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ )..ΕΝΩ,

ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΚΥΟ-ΝΕΚΡΟ-ΜΑΝΤΕΙΩΝ ΠΕΡΙΕΡΧΟΤΑΝ ΣΤΟΝ "ΜΝΗΜΟΝΙΚΟ" ΚΟΣΜΟ..(ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ "ΚΑΘΟΔΟΣ" ΣΤΟΝ ΑΙ-ΔΗ<<ΚΑΙ ΟΧΙ Α-ΔΗ ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΛΕΜΕ>>;)..ΟΠΟΥ ΔΕΧΟΤΑΝ ΜΝΗΜΟΝΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ..(ΒΛΕΠΕ ΜΝΗΜΟΝΙΚΑ ΚΥΤΤΑΡΑ ΔΝΑ)..ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΕΣ "ΕΒΛΕΠΕ" ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ "ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙ" Ή ΠΕΘΑΝΕΙ, ΚΟΙΝΩΣ.ΒΕΒΑΙΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΔΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ..ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΟΜΩΣ ΜΑΝΤΕΩΝ ΤΟΥ "ΚΑΤΩ ΚΟΣΜΟΥ"..ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΑΥΤΟ..ΠΡΟΣ-ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑ-ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΚΥΙΑΣ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ,ΟΠΟΥ Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΖΗΤΑ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΜΑΝΤΗ ΤΕΙΡΕΣΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΡΩΤΗΣΕΙ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΤΟΥ,ΠΕΘΑΜΕΝΟΥΣ..

ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΗΝ "ΚΑΤΑΒΑΣΗ" ΑΥΤΗ ΣΤΟΝ ΑΙ-ΔΗ ,ΣΤΑ ΝΕΚΥΟΜΑΝΤΕΙΑ..ΒΑΣΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΗΤΑΝ ΤΟ ΑΙΜΑ..ΔΙΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ ,ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΒΑΣΙΚΟ "ΜΝΗΜΟΝΙΚΟ" ΣΤΟΙΧΕΙΟ Ο ΧΡΗΣΜΟΛΗΠΤΗΣ ΕΙΣΕΡΧΟΤΑΝ ΣΤΟΝ ΜΝΗΜΟΝΙΚΟ ΚΟΣΜΟ...ΤΩΡΑ..ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΜΕ ΑΥΤΟ..ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΑΙΜΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΑΙΜΑ ΙΕΡΩΝ ΣΦΑΓΙΩΝ..Ή ΔΕΙΓΜΑ ΑΙΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΗΣΜΟΛΗΠΤΗ..ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΥΣΚΟΛΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΟΥΜΕ..

ΒΕΒΑΙΑ..ΣΤΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΜΑΝΤΕΙΑ, ΣΤΑ ΠΥΘΙΚΑ Ή ΣΙΒΥΛΛΙΚΑ,Ο ΧΡΗΣΜΟΛΗΠΤΗΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΑΜΕΣΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΗΣΜΟ..ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΔΕΝ ΔΙΝΟΤΑΝ ΣΕ ΑΥΤΟΝ..ΜΕΣΩ ΑΥΤΟΥ..ΑΛΛΑ ΜΕΣΩ ΚΑΠΟΙΟΥ ΙΕΡΟΥ ΑΤΟΜΟΥ..Π.Χ ΜΑΝΤΕΩΝ Ή ΜΙΑΣ ΠΥΘΙΑΣ.Η ΟΠΟΙΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΕΘΕΤΕ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΝΑΛΥΣΕΙ ΤΑ "ΕΙΚΟΝΙΚΑ" Ή "ΜΝΗΜΟΝΙΚΑ" ΔΕΔΟΜΕΝΑ.

ΣΕ ΑΥΤΟ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΟ-ΝΕΚΥΟ ΜΑΝΤΕΙΩΝ Ο ΧΡΗΣΜΟΛΗΠΤΗΣ ΕΠΡΕΠΕ ΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ..ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΤΗ ΜΕΡΑ.. Ή ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΕΚΕΙΝΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ,ΝΑ ΕΡΧΟΤΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΨΥΧΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ "ΟΜΟΙΑ" ΜΕ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΣ ΠΥΘΙΑΣ, Ή ΤΗΣ ΣΙΒΥΛΛΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΧΡΗΣΜΟΔΟΤΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΥΑΤΟ ΤΟΥ.ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ,Ή ΓΙΑ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗ ΜΙΑ ΠΥΘΙΑ Ή ΕΝΑΣ ΜΑΝΤΗΣ..!

ΚΑΙ ΕΔΩ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟ..ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΩΝ "ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΩΝ" ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΕΜΠΑΙΝΑΝ ΣΕ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΤΑ ΜΑΝΤΕΙΑ..ΔΙΟΤΙ Η ΨΥΧΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΗΤΑΝ ΚΑΤΙ ΤΟ ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΠΙΤΕΥΞΙΜΟ..ΑΛΛΑ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΥΠΟΣΧΟΤΑΝ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥ..ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟΥ..

ΔΙΟΤΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΟΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟΙ..ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΙΧΝΕΥΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ..ΣΥΝΗΘΩΣ(ΑΝ ΟΧΙ ΠΑΝΤΑ) ΦΕΥΓΑΝ ΜΕ "ΑΔΕΙΑ ΧΕΡΙΑ"..ΚΑΙ ΑΝ ΗΤΑΝ ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΦΑΝΕΙΣ..ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΣΑΝ ΤΑ ΜΑΝΤΕΙΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟ!

ΣΥΝΕΧΕΙΑ...



ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Τακτικό μέλος
Τακτικό μέλος
 
Δημοσ.: 319
Ἐγγραφή: Πέμ 10/01/2002 22:24

Δημοσίευσηἀπό ΚΕΦΑΛΑΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ » Τετ 18/06/2003 15:46

Φίλε και συμπορευτή Γεώργιε
Συγχαρητήρια, για τις πολύ εύστοχες αναλύσεις σου πάνω στο θέμα που συζητούμε.!!! Συνέχισε ακάθεκτος.

Να σημειώσω εδώ ότι κατά την ταπεινή μου γνώμη

Στα ονειρομαντεία χρησιμοποιούταν οι ηχοφασματικοί δίαυλοι.
Η χρήση τέτοιων παραμέτρων αποσκοπεί στην ενεργοποίηση του εγκεφαλικού κέντρου υπόφυση. Και στην επίτευξη του λεγόμενου αστρικού ταξιδιού.

Ενώ στα νεκρομαντεία χρησιμοποιούταν τα χάσματα – σπηλαία,
και συγκεκριμένα τα σπήλαια που είχαν και έχουν τον απαραίτητο
σταλακτιτικό-σταλαγμιτικό διάκοσμο για προφανείς λόγους, ήτοι τα κέντρα αέναου συσσώρευσης – ανακύκλησης - αναπλήρωσης της ηλεκτρομαγνητικής ενέργειας των τελουρικών – χθόνιων δίαυλων.
Βλέπε καύση – κατάρρευση στέρεων όγκων λιθοστρωμάτων και μετατροπή αυτών εις νέα κβάντα – ενέργεια.

***** (αλώστε όπως έχει γράψει σε κάποιο άλλο θέμα η συμπόρευτρια μας η Δήμητρα Βεκρή Κένταυροι = κεντώ την αύρα).

Ενέργεια που χρησιμοποιούταν στο «ανάμα τον ήλιων του μεσονυκτίου» ήτοι το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα κατά τον αείμνηστο Έλλην Θ. Αξιώτη αλλά κυρίως στον διαμελισμό (απουλοποίηση)
που ήτο απαραίτητη στο πέρασμα στον Άδη μέσω της στυγός.
Και από εκεί στον Ουράνιο Όλυμπο, στο άστρο του Μηρού
(βλέπε Ό - μηρος!!)
Εδώ νομίζω πως πρέπει να σκεφθούμε την πιθανή σχέση του Μηρού που ως γνωστόν εκεί εστιάζεται το μνημονικό κύτταρο των Ελλήνων με τις Ελικωνίδες Μούσες, όπου μούσες = μουσεία.

Με την των Ελλήνων Ελευθερία Φιλότητα
Κεφάλας Ευστάθιος.




ΚΕΦΑΛΑΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ
Τακτικό μέλος
Τακτικό μέλος
 
Δημοσ.: 405
Ἐγγραφή: Κυρ 12/05/2002 12:05

Δημοσίευσηἀπό ΝΙΚΟΛΤΣΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ » Δευ 23/06/2003 02:42

Μαντεία υπάρχουν επίσης στις κάτωθι πόλεις - περιοχές :

Α. ΕΝΤΟΣ ΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ :

1.
Άντισσα Λέσβου.
Μαντείον του Ορφέως.

2.
Γρύνειον Αιολίδος.
Μαντείον Γρυνείου Απόλλωνος...
Άλσος και Μαντείον παρά την πόλιν, κοντά στην αρχαία πόλη της Περγάμου.

3.
Σάτραι Θράκης - Ροδόπη.
Μαντείον Διονύσου.
Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι λειτουργούσε Μαντείο του Διονύσου στις ψηλές κορυφές της Ροδόπης...
Αργότερα, το Μαντείο αυτό είχαν επισκεφθεί ο Μέγας Αλέξανδρος και ο πατέρας του Οκταβιανού Αυγούστου.

4.
Επίδαυρος.
Το Ασκληπιείον (εγκοιμητήριον) της Επιδαύρου ήταν από τα σημαντικότερα των Ελλήνων.

5.
Ολυμπία (Ηραίον).
Κατά το αρχαιότατο παρελθόν υπήρχε ρωγμή της γης.

6.
Σαμοθράκη.
Το Ιερόν της νήσου.
Ετελούντο Μυστήρια ήδη από την εποχή των Καβείρων.

7.
Βουραϊκός ποτ. Αχαας.
Αστραγαλομαντείον Ηρακλέους.

8.
Ηραίον Αργείας (Κορινθιακόν).
Ακραίας Ήρας.

9.
Θριάσιον Αττικής.
Ψηφομαντείον.

10.
Μέγαρα Αττικής.
Μαντείον Νυκτός.

11.
Νάπη Λέσβου.
Μαντείον Απόλλωνος, ιδρυθέν υπό Μαντούς.

12.
Οίτυλον - Θαλάμαι Λακωνίας.
Ονειρομαντείον.

13.
Οροβίαι Ευβοίας.
Μαντείον.

14.
Σκοτούσα Θεσσαλίας.
Διός Φηγωναίου.

15.
Φαραί Αχαας.
Μαντείον Ερμού.

16.
Αδράστεια Ελλησπόντου.
Μαντείον Απόλλωνος και Αρτέμιδος.

17.
Ζελεία Τρωάδος.
Μαντείον.

18.
Μαλλός Κιλικίας.
Μαντείον (προφανώς) Απόλλωνος.

19.
Κυανέαι Λυκίας.
Μαντείον Απόλλωνος Θυρξέος.

20.
Σούρα Λυκίας.
Μαντείον.

&

21.
Τελμισσός Λυκίας.
Μαντείον Απόλλωνος.



Β. ΕΝΤΟΣ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ :

Αίγυπτος :

Μαντεία Ηρακλέους, Απόλλωνος, Αθηνάς, Αρτέμιδος, Άρεως, Λητούς (περ. Βουτώ) και Διός.


Αραβία :

Μαντείον Αρτέμιδος.


Περσικός Κόλπος :

Νήσος Ίκαρος

Μαντείον Απόλλωνος.


Εύξεινος Πόντος :

Κολχίς.

Μαντείον Χαλδαίων αποίκων πλησίον της Κολχίδος.


Λιβύη :

Όασις Σίβα.

Μαντείον Άμμωνος Διός, ιδρυθέν υπό του Διονύσου.


Ιβηρία :

Μενεσθέως Λιμήν.

Μαντείον.

&

Αιθιοπία :

Μερόη.

Μαντείον Διός.




ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ :

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ : «ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ - ΤΟΜΟΣ Β' : ΑΣΙΑ - ΑΦΡΙΚΗ - ΑΜΕΡΙΚΗ - ΩΚΕΑΝΙΑ» εκδόσεις ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΚΕΨΙΣ 1999,

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ : «Η ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΗ ΕΛΛΑΣ - ΛΕΞΙΚΟΝ ΤΟΠΩΝΥΜΙΩΝ» εκδόσεις ALDEBARAN ΑΘΗΝΑΙ 1999,

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ : «ΣΤΟ ΑΔΥΤΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΑΝΤΕΙΩΝ» εκδόσεις ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΚΕΨΙΣ - Ιούν. 2000,

H. W. PARKE : «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΝΤΕΙΑ» ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ - Α. ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΑ - ΑΘΗΝΑ 2000,

άρθρο των κ.κ. Χ. Β. Χαρίση (Δρ. Ιατρός), Α. Β. Χαρίση (Δρ. Ηλεκτρολόγος - Μηχανικός) και Β. Α. Χαρίση (Αρχιτέκτων - Πολεοδόμος) στο περιοδικό «ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ & ΤΕΧΝΕΣ» τ. 83 (Απρ. - Ιούν. 2002) σελ. 68

&

άρθρο του Παντελή Στεφ. Αθανασιάδη (Δημοσιογράφος) στο περιοδικό «ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ» τ. 413 (Νοέμ. 2002) σελ. 90.
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΝΙΚΟΛΤΣΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Παλαιό μέλος
Παλαιό μέλος
 
Δημοσ.: 1372
Ἐγγραφή: Πέμ 17/01/2002 02:28
Τοποθεσία: ΝΑΟΥΣΑ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - ΕΛΛΑΣ

Δημοσίευσηἀπό ΝΙΚΟΛΤΣΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ » Δευ 23/06/2003 02:44

ΦΙΛΕ ΓΕΩΡΓΙΕ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ ΧΑΙΡΕ...

ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΜΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ (ή καί αρθρογραφία) ΔΙΑ ΤΟ ΠΑΝΑΙΠΟΛΙΟΝ ΜΑΝΤΕΙΟΝ ;
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΝΙΚΟΛΤΣΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Παλαιό μέλος
Παλαιό μέλος
 
Δημοσ.: 1372
Ἐγγραφή: Πέμ 17/01/2002 02:28
Τοποθεσία: ΝΑΟΥΣΑ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - ΕΛΛΑΣ

Δημοσίευσηἀπό ΚΕΦΑΛΑΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ » Τετ 25/06/2003 05:20

Φίλε Βασίλειε

ευχαριστώ δια την συμβολή σου στο όντως δύσκολο θέμα που συζητούμε.
Εάν τυχών έχεις άλλες πληροφορίες γύρο από τα μαντεία θα ήταν πολύ χρήσιμες.
ΚΕΦΑΛΑΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ
Τακτικό μέλος
Τακτικό μέλος
 
Δημοσ.: 405
Ἐγγραφή: Κυρ 12/05/2002 12:05

Δημοσίευσηἀπό ΚΕΦΑΛΑΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ » Πέμ 26/06/2003 02:41

ΠΛΟΥΤΩΝΙΟ ΑΝΤΡΟ

Ο Στράβων αναφερόμενος στο πλουτώνιο Άντρο μας πληροφορεί ότι βρίσκεται στην Ιεράπολη, στα Αχάρακα της Μικρά Ασίας, στο λεκανοπέδιο του Μαίανδρου.
Συγκεκριμένα μας λέγει τα εξής..

«..Αυτό το Πλουτώνιο βρίσκεται στα ριζά του βουνού και είναι ένα στενό άνοιγμα, τόσο στενό που μόλις χωράει ένας άνθρωπος, είναι όμως πολύ βαθύ. Ένα κιγκλίδωμα που έχει περίμετρο μισό πλέθρο (15 μέτρα)
εμποδίζει την προσέγγιση στο στενό και βαθύ τούτο άνοιγμα.
Η τρυπά είναι γεμάτη πυκνούς ατμούς, τόσο που δύσκολα ξεχωρίζει κανένας το έδαφος. Όταν δε φυσάει, εκείνοι που κάθονται γύρω, γύρω στο κιγκλίδωμα δεν ενοχλούνται από τον ατμό, επειδή δεν ανακατεύεται με τον αέρα. Όμως, όποιο ζώο μπει στον περίβολο, αμέσως πεθαίνει.
Ακόμα και ταύροι, που τους έμπασαν εκεί, έπεσαν αμέσως και τους έβγαλαν νεκρούς. Εμείς αφήσαμε να μπούνε στον περίβολο σπουργίτια, την ίδια στιγμή έπαθαν ασφυξία.
Οι Γάλλοι (ευνούχοι ιερείς της Κυβέλης στην Μικρά Ασία)
Μπαίνουνε στον περίβολο χωρίς να πάθουν τίποτα.
Πλησιάζουν μάλιστα στο άνοιγμα, σκύβουν από πάνω και μπαίνουν ακόμα ως ένα ορισμένο σημείο, κρατώντας την αναπνοή τους όσο περισσότερο μπορούν, επειδή είδαμε στο πρόσωπο τους κάτι σαν σημάδι ασφυξίας, που την υπομένουν είτε χάρη σε μία αντοχή που ιδιάζει στους ευνούχους είτε χάρη σε μια εύνοια της Θείας Πρόνοιας, ευνόητη, όταν πρόκειται για εκστασιασμό, είτε σε κάποιο αντίδοτο…»

*****Συνεχίζεται*****
ΚΕΦΑΛΑΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ
Τακτικό μέλος
Τακτικό μέλος
 
Δημοσ.: 405
Ἐγγραφή: Κυρ 12/05/2002 12:05

Δημοσίευσηἀπό ΣΑΡΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ » Πέμ 26/06/2003 19:12

ΠΕΡΣΙ ΕΙΧΑ ΠΑΕΙ ΣΤΗ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΙΧΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙ ΤΗΝ ΙΕΡΑΠΟΛΗΝ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ.ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΘΕΡΕΤΡΟ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΛΟΓΩ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΚΑΘΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΣΑΡΚΟΦΑΓΟΙ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΙΚΑ ΚΤΙΣΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΕΥΚΟΥΣ ΛΟΦΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΕΡΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΝΕΡΟΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗΣ ΣΥΣΤΑΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΑΒΛΙΖΟΥΝ.ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΑΜΕ ΤΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΕΝΑ-ΔΥΟ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΠΙΟ ΠΕΡΑ ΗΤΑΝ ΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΟΠΟΥ ΔΙΑΜΕΙΝΑΜΕ.Ο ΥΠΝΟΣ ΗΤΑΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΝΥΣΗΧΟΣ.ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΠΡΩΙ ΣΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΑΝΕΦΕΡΑ ΟΤΙ ΕΙΔΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΕΝΤΟΝΑ ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΠΛΗΝ ΕΝΟΣ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ.ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΣΥΜΒΑΛΕΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΑΥΤΟ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑ ΩΣ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΟ ΚΑΤΑΘΕΤΩ
ΣΑΡΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Νεοεισερχόμενος
 
Δημοσ.: 45
Ἐγγραφή: Παρ 09/05/2003 04:23

Δημοσίευσηἀπό ΜΠΕΡΔΑΛΗ ΕΥΓΕΝΙΑ » Σάβ 26/07/2003 11:19

Αγαπητοι φιλοι
σιγουρα τα μαντεια δεν ηταν χωροι απλης αποκαλυψης του ατομικου μελλοντος την στιγμη που ατομικο μελλον δεν υπαρχει -εκτος και εαν το Θειον ειχε να ασχοληθη με τα συμφεροντα του καθε ενος επισκεπτου. Η νοοτροπια, εξ αλλου, του Ελληνικου λαου ειναι συνυφασμενη με την ελευθερια. Δηλαδη, ουτε οι ανθρωποι αλλα ουτε και οι Θεοι θεωρουσαν φυσικο να διδεται στο πιατο η καταληξις των καταστασεων. Οταν λοιπον, παραδειγματος χαριν, ενας απλος πολιτης ζητησε απο τον Απολλωνα να του πει εαν η γυναικα του θα κανει αγορι η κοριτσι, ο Θεος απαντησε "αρρεν ου θηλυ" οπου η απαντησις εχει να κανει με το που θα βαλει κανεις το κομμα. Βεβαιως ο Απολλων ειναι ο Λοξιας, ομως αυτο που καταλαβαινω εγω απο αυτην την σταση ειναι πως το Θειον απαιτει απο τον Ελληνα οχι μονο να βαλει το μυαλο του να δουλεψει - και ως εκ τουτου το μυαλο του Ελληνα δουλευει- αλλα, κατα μια αλλη αποψη, σαν ειδος Θειας ειρωνιας, η απαντησις επαναφερει το ατομο στην αρχικη του ερωτηση η οποια μενει αναπαντητη εφ οσον το ατομο δεν καταλαβαινει την ουσια του ολου θεματος που ειναι να μαθει να χρησιμιποιει την κριση και το μυαλο με τα οποια αυτη η Θεοτης εχει εφοδιασει τους ανθρωπους.

Απο την αλλη μερια, δεν μπορω να μην αναφερθω στους Αθηναιους οι οποιοι, γνωριζοντες την επικειμενη επιθεση των Περσων, ζητησαν την προβλεψη του μαντειου των Δελφων σχετικα με το πιθανο αποτελεσμα της συγκρουσης. Λαμβανοντας την απογοητευτικη απαντηση οτι οι Περσες ειναι ανικητοι, οι Αθηναιοι απεριψαν τα νεα και απαιτησαν καινουργιο χρησμο ο οποιος τελικα προετρεπε τους Ελληνες να αντισταθουν.

Με λιγα λογια η σχεσις των Ελληνων με τα μαντεια ηταν πολυ ειδικη οπως και η σχεσεις τους με τους Θεους. Για εναν ξενο ειναι τελειως ακατανοητη αυτη η περιεργη μειξις απολυτης ευσεβιας, αντιδρασης, δεισιδαιμονιας, ανεξαρτησιας και φιλοσοφικης αναζητησης οπου η Θεοτης ειναι δυνατον να αναλυθει, ακομα και να αμφισβητηθει, χωρις να τιθεται θεμα καταλυσης των θεσμων και των ιερων και οσιων. Αυτο ειναι που διαφοροι ξενοι (τους εχω δει και ακουσει) ονομαζουν Greek controversy η contradiction (Ελληνικη αντιφαση η κατι τετοιο). Αυτο δε, μια και δεν μπορουν να το κατανοησουν, συνηθισμενοι (η συνεθισμενοι) στις ανυπαρκτες απολυτοτητες του ακρατου καλου (θεος) και κακου (διαβολος), το εχουν αναγαγει σε ενα ειδος αξιωματος. "Η Ελληνικη αντιφασις". Πολυ βαθυ αυτο αδελφε μου. Το λες και αφηνεις το εξ ισου νοημον κοινο να χασκει. "Μα τι σπουδαιοι και βαθεις που ειμαστε! Ακομα και εμεις οι ιδιοι δεν ξερουμε τι λεμε! Βαθος σας λεω.

Βεβαια ξεφευγω καπως απο τα μαντεια αλλα, εαν κανεις μελετησει τις απιθανες αντιφασεις των μπουρδουκλομενων σοφων της αναγεννησης (οι οποιοι ανακαλυψαν τους Ελληνες και δεν ηξεραν τι να τους κανουν ζεμενοι στο αρμα του εκκλησιαστικου Χριστιανισμου - το ακρον αωτον ελλειψης λογικης συνεπειας) ειναι δυνατον να αντιληφθει τα παρατραγουδα και τις σαχλαμαρες που εχουν γραφει και επιβληθει σχετικα με τα μαντεια απο αυτην την εξωθεν - μεχρι προσφατα - δυναμη.

Με φιλια
Ευγενια
ΜΠΕΡΔΑΛΗ ΕΥΓΕΝΙΑ
Νεοεισερχόμενος
 
Δημοσ.: 33
Ἐγγραφή: Δευ 05/08/2002 11:12

Δημοσίευσηἀπό ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ » Κυρ 27/07/2003 00:12

Εχω ενα σοβαρο ερωτημα.
Κατα ποσο ειμαστε σε θεση να ξερουμε αν τα μαντεια μας ειναι ανενεργα και κατα ποσο ειμαστε σε θεση να ξερουμε αν υπαρχει ακομη καποιου ειδους κινηση σε αυτα;
ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
Τακτικό μέλος
Τακτικό μέλος
 
Δημοσ.: 387
Ἐγγραφή: Σάβ 12/10/2002 00:13

Δημοσίευσηἀπό ΜΠΕΡΔΑΛΗ ΕΥΓΕΝΙΑ » Δευ 28/07/2003 12:22

Η γνωμη μου ειναι πως τα μαντεια ειναι ενεργα. Το θεμα ειναι εαν ειμαστε σε θεση να αντιληφθουμε αυτην την ενεργεια. Εφ οσον αυτα (τα μαντεια δηλαδη) φαινομενικα εσιωπισαν, παρεμειναν να ψιθυριζουν. Χρειαζεται κανεις να αφουγκραζεται λοιπον. Εμενα μου συνεβη το ακολουθο.

Αρκετα χρονια πριν ημουν ξεναγος. Θελω να διευκρινισω σε αυτο το σημειο πως αυτο το επαγγελμα το εκανα βαθεια αγαπη και σεβασμο για το θεμα μου και θελω να πιστευω πως συνεβαλα στην δημιουργια μιας σωστης εικονας της αρχαιας ημων παραδοσης. Οπως παει κανεις βολτα στην γειτονια του εγω εκανα βολτα την Ελλαδα και αισθανομουν ελευθερη. Η συνεχης και καθημερινη επαφη μου με τους αρχαιους χωρους και τα απιστευτης εμπνευσης εργα τεχνης ηταν για μενα μια αληθινη ευλογια που με γεμιζε με μια, απεριγραπτης ποιοτητας, χαρα.

Μια μερα αφου ειχαμε τελειωση την επισκεψη μας στον χωρο των Δελφων - τον πλεον αγαπημενο μου χωρο - αφησα την ομαδα των επισκεπτων στο ξενοδοχειο και κατηφορισα -ηταν καλοκαιρι και απογευματακι - στο ιερο της Αθηνας Προναιας. Καθησα κατω απο ενα δενδρο και αφεθηκα να κυτταζω το υπεροχο χαος προς την θαλασσα της Ιτεας, εκει που πρωτοπατησε ο Απολλωνας οταν εφτασε πανω στο δελφινι -κατα μιαν αποψη. Η φυσικη κουρασις της ημερας σιγα σιγα αρχισε να διαλυεται μεσα σε αυτη την σιωπη που ειναι γεματη ενεργεια και η σκεψις μου εγινε διαφανη και ανεστιαστη. Καποια στιγμη, αισθανομενη επαφη με τον χωρο, απευθυνθηκα στον Απολλωνα και ζητησα εναν οιωνο, ενα σημαδι. Παρα ταυτα η ημερα περασε χωρις σημεια και, επειδη ο ανθρωπος εχει αδυναμιες, θεωρησα πως το ολο θεμα ηταν ενας ευσεβης ποθος και ετσι κοιμηθηκα χαρουμενη και λυπημενη. Την αλλη ημερα επρεπε να φυγουμε πολυ νωρις να προλαβουμε το πλοιο στον Πειραια και ετσι κατα τις πεντε το πρωι ημασταν ολοι στο ποδι. Ο οδηγος ηταν στην θεση του και το γκρουπ εμπαινε στο τουριστικο λεωφοριο. Τελευταια ημουν εγω. Ξαφνικα, καθως ημουν ετοιμη να καθισω, εκει μπροστα στο τζαμι βλεπω - και κανεις δεν το ειχε δει, ουτε ακομη ο οδηγος που καθοταν στην θεση του αρκετη ωρα - να καθεται ενα σπουργιτακι. Το πουλακι δεν ηταν καθολου φοβισμενο. Το πηρα στα χερια μου - ενω ολοι οσοι ηταν κοντα και μπορουσαν να δουν τι συνεβαινε εβγαζαν διαφορα επιφωνηματα εκπληξις και χαρας - και καθως ο ηλιος εσκαγε απο το βουνο, βγηκα εξω και το αφησα να πεταξει. Ειχα παρει το μηνυμα μου.

Ομολογω πως αυτην την ιστορια την εχω μοιραστει μονο με ενα δυο προσωπα που δεν θα γελαγαν με τον ρομαντισμο μου. Η απαντησις μου στο εαν τα μαντεια παραμενουν ενεργα δεν ειναι, φυσικα, επιστημονικη. Δεν ειναι καν αντικειμενικη. Χαινει απο παντου σαν το σπιτι μου που ειναι φτιαγμενο απο μεγαλα ανοιγματα και παραμενει ασκεπο για να βλεπω τον ουρανο. Βεβαια, η αντικειμενικοτης ειναι σχετικη οσο και αν πολεμαμε να αποστειρωσουμε την προσωπικη μας συμβολη σε αυτο που ονομαζουμε αληθεια. Ακομη και οι συγχρονη φυσικη παραδεχεται οτι η παρατηρησις εχει να κανει με τον δεδομενο παρατηρητη, την δεδομενη στιγμη και τις δεδομενες συνθηκες. Αυτο που λεω ειναι αυτο που γνωριζει η ψυχη μου οπως, σε μια αλλη περιπτωση που μια γυναικα απο το γκρουπ ζητησε να βγαλουμε τις βαλιτσες της απο το λεωφορειο. Φυγετε, μου ειπε. Απο τοτε που ειδα την Κασταλια δεν μπορω να ησυχασω. Πρεπει να μεινω εδω. Και εμεινε -ισως τοις κεινων ρημασι πειθομενη.
ΜΠΕΡΔΑΛΗ ΕΥΓΕΝΙΑ
Νεοεισερχόμενος
 
Δημοσ.: 33
Ἐγγραφή: Δευ 05/08/2002 11:12

ΠροηγούμενηἙπόμενο

Ἐπιστροφὴ στην Μυθολογία - Ἱστορία



Παρόντες

Παρόντες σὲ αὐτὴ τὴν Δ. Συζήτηση : Bing [Bot] καὶ 1 ἐπισκέπτης