ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΛΟΓΩΝ

Συζήτηση περὶ Μυθολογίας - Ἱστορίας

ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΛΟΓΩΝ

Δημοσίευσηἀπό πρώην μέλος » Δευ 13/09/2010 00:14

Εἰκόνα

Απόσπασμα από το έργο του Ηλία Τσατσόμοιρου "ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΕΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ".
Εκδόσεις Δαυλός.


Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα
Εἰκόνα

Εἰκόνα
Τελευταία ἐπεξεργασία ἀπὸ πρώην μέλος τὴν Δευ 27/09/2010 04:14, ἐπεξεργάστηκε 1 φορὰ συνολικά.
πρώην μέλος
 

ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΛΟΓΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΑΝΑΓΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ » Δευ 13/09/2010 02:24

Τα Ομηρικά Επη, οι Ορφικοί Ύμνοι, καθώς και η Ησιόδεια ποίηση είναι η Αρχή της Ελληνικής πραγματικότητας (Ποίηση-Φιλοσοφία-Τέχνες-Επιστήμες) όλα από αυτά πηγάζουν, όλοι οι μετεπειτα Φιλοσόφοι άντλησαν πολλές πληροφορίες απ' αυτά. Να μην ξεχνάμε ότι τα Ομηρικά και τα Ορφικά τα χρωστάει ο πλανήτης στον Πεισίστρατο (ναι, τον λεγόμενο και τύρρανο), και όχι στον "μεγάλο και πολύ" Περικλή.

Τι να προτοπώ για τα Αριστουργήματα του Λόγου, περιγράφουν σχεδόν τα πάντα, όλα τα παιδιά τότε, γνώριζαν και απήγγειλαν Όμηρο, όχι με ανάγνω ση, τα γνώριζαν αυτολεξεί απ' έξω. Αν δεν είχες εντρυφίσει σ' αυτά θεωρούσαν αμόρφωτος, τόσο πολύ. Και τώρα (αλλά και το 1993, που πήγαινα Γυμννάσιο) κάνουν στο σχολείο Ομηρο χωρίς το πρωτότυπο!

Στον Όμηρο χρωστάει η Ελληνίδα Φωνή (και κατ' επέκταση όλες οι γλώσσες) αμέτρητες λέξεις;! Στον Όμηρο έχουμε τις πρώτες αναφορές περί αθανασίας της Ψυχής (Ιλιάδα: συνομιλία Αχιλλέα και νεκρού Πατρόκλου, Οδύσσεία: συνομίλια Οδυσσέα με αρκετές ψυχές), αλλά και στους Ορφικούς Ύμνους. Αλλά και τι δεν βρίσκουμαι αυτόματους τρίποδες που προχωρούν μόνοι τους, πλοία που κινούνται με την σκέψεις, ρομπότ (Τάλως).

Τι άλλο θέλουμε να βρούμε, στα Έπή πιστεύω βρίσκεται συμπηκνωμένο όλο το Ελληνικό γίγνεσθαι. Πιστεύω στο μέλλον με τον εμπλουτισμό περαιτέρω των γνώσεων μου, να συνεχίσουμε αυτό το υπέροχο θέμα φίλε εξ Αργεντνής Γεράσιμε, που σε γήϊνα επίπεδα βρίσκεσαι μακρία από την Μητέρα, αλλά νοητικός βρίσκεσαι δίπλα μας.

Ελπίζω κάποια μέρα να τα πούμε από κοντά στον Κύκλο Ελλήνων Αυτογνωσίας, φίλε Γεράσιμε.
"ΓΕΜΙΣΕ Ο ΤΟΠΟΣ ΑΠΟ ΜΕΝΤΩΡΕΣ"!
ΑΝΑΓΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΟΔΥΣΣΕΥΣ
 
Δημοσ.: 598
Ἐγγραφή: Δευ 21/03/2005 18:26
Τοποθεσία: ΒΥΡΩΝΑΣ-ΑΤΤΙΚΗ

ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΛΟΓΩΝ

Δημοσίευσηἀπό πρώην μέλος » Δευ 13/09/2010 04:04

Η Ελληνική γραμματεία και οι γνήσιοι Έλληνες ερευνητές της είναι ο μοναδικός δρόμος για εμάς και τους αδερφούς μας συνέλληνες για να ξεφύγουμε από το ψέμα, την παραπληροφόρηση, την πλάνη και κάθε τι το κακαίσθητο που μας περιτριγυρίζει σήμερα.
Οφείλουμε να μοιραζόμαστε ότι συναντάμε στην ατελείωτη πορεία μας μέσα στην έρευνα προς την γνώση και την αλήθεια.
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος αφύπνισης.
Σε ευχαριστώ για τα ευγενικά σου λόγια και θα είναι τιμή μου να συναντηθούμε και θα το επιδιώξω στην επόμενη επίσκεψη μου στην Ελλάδα.
Τελευταία ἐπεξεργασία ἀπὸ πρώην μέλος τὴν Τρί 14/09/2010 03:39, ἐπεξεργάστηκε 1 φορὰ συνολικά.
πρώην μέλος
 

ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΛΟΓΩΝ

Δημοσίευσηἀπό πρώην μέλος » Τρί 14/09/2010 01:32

Φίλε Βαγγέλη, αν θες όλο το βιβλίο διατίθεται δωρεάν σε μορφή Pdf στην παρακάτω ιστοσελίδα (το έχω προτείνει και παλαιότερα).

http://www.davlos.gr/webfiles/books.php
πρώην μέλος
 

ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΛΟΓΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΑΝΑΓΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ » Τρί 14/09/2010 17:49

Ευχαριστώ πολύ, Γεράσιμε, θα το "κατεβάσω", το συγκεκριμένο βιβλίο (θα το αγόραζα, κάποια στιγμή) είχε πολύ ενδιαφέροντα θέματα, αλλά το περιοδικό "Δαυλός" εγώ το απέφευγα λόγω του αντιχριστιανικού του μένος, αλλά ενημερωνόμουν από φίλους.

Και πάλι σ' ευχαριστώ.
"ΓΕΜΙΣΕ Ο ΤΟΠΟΣ ΑΠΟ ΜΕΝΤΩΡΕΣ"!
ΑΝΑΓΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΟΔΥΣΣΕΥΣ
 
Δημοσ.: 598
Ἐγγραφή: Δευ 21/03/2005 18:26
Τοποθεσία: ΒΥΡΩΝΑΣ-ΑΤΤΙΚΗ

ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΛΟΓΩΝ

Δημοσίευσηἀπό πρώην μέλος » Τρί 14/09/2010 21:54

Συμφωνώ ότι το περιοδικό αυτό προσπάθησε να διχάσει, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι τα ιστορικά γεγονότα που ανέφερε είναι ψέματα. Το πως τα παρουσίαζε είναι "άλλο θέμα".
Γεγονός είναι ότι κατά καιρούς έγραψαν πολύ αξιόλογοι ερευνητές και ακαδημαϊκοί, προσφέροντας πληροφορίες άκρως διαφωτιστικές. Όπως και ο αείμνηστος Η. Τσατσόμοιρος.
Σε χαιρετώ!
Γεράσιμος
πρώην μέλος
 

ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΛΟΓΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΑΝΑΓΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ » Πέμ 30/09/2010 03:01

Α, και κάτι που ξέχασα Γεράσιμε, στο έργο του Σταγειρίτη "Ωγυγία", αναφέρει ότι ο Δημιουργός της "ΙΛΙΑΔΟΣ" είναι η Ελένη του Μουσαίου, που είναι υιός της Σελήνης, Ελευσίνιος ή Θράκας, μαθητής του Ορφέα, οπότε Ορφικό κείμενο (μας το είχε πει ο κος Γιάννης, όταν μελετούσαμε το συγκεκριμένο έργο στον Κ.Ε.Α.), πατέρας του ο Εύμολπος που το όνομα του έχει ταυτιστεί με τα Ελευσίνια, το αναφέρω γιατί το όνομα Μουσαίος παραπέμπει και στις Μούσες (που επικαλούνται), αλλά και στα Μουσεία Λόγων.
"ΓΕΜΙΣΕ Ο ΤΟΠΟΣ ΑΠΟ ΜΕΝΤΩΡΕΣ"!
ΑΝΑΓΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΟΔΥΣΣΕΥΣ
 
Δημοσ.: 598
Ἐγγραφή: Δευ 21/03/2005 18:26
Τοποθεσία: ΒΥΡΩΝΑΣ-ΑΤΤΙΚΗ

ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΛΟΓΩΝ

Δημοσίευσηἀπό πρώην μέλος » Πέμ 30/09/2010 07:16

Έχεις δίκιο. Απόσπασμα από συνέντευξη του κυρίου Φουράκη στο περιοδικό Strange

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ STRANGE ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2008
http://www.fourakis.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=68:-strange--3&catid=36:2010-01-30-03-22-39&Itemid=18
Αποκαλυπτική Συνέντευξη στους
ΝΙΚΟ ΦΕΡΕΣΙΑΔΗ
ΠΑΝΤΕΛΗ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΟΥΡΑΚΗΣ
Η Συμπαντική Συνέντευξη

Η ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ



" Στο βιβλίο σας λέτε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα για τα Ομηρικά Έπη, την Ιλιάδα και την Οδύσσεια, και για τον Όμηρο...
Είμαι πεπεισμένος, ότι ο Όμηρος δεν έγραψε την Ιλιάδα αλλά τη βρήκε έτοιμη. Ήτανε ποίημα της Ελένης του Μουσαίου, (Ο Μουσαίος ήταν ο αρχιερεύς της Ελευσίνας, γιός του Ευπτόλαιμου και μαθητής του Ορφέα). (Ελένη είναι η Σελήνη, κι όταν μιλάμε για την Ελένη της Τροίας, περί Σελήνης μιλάμε).
Η Ελένη του Μουσαίου είναι η ποιήτρια της Ιλιάδας (όχι της Οδύσσειας). Φαίνεται ότι τα βρήκε έτοιμα τα Τρωικά ο Όμηρος...
Μα, υπήρχαν συγγραφείς πριν από τον Όμηρο για τα Τρωικά;
Όπως επισημαίνουν πολλοί μελετητές όλων των εποχών, τα έργα του Ομήρου δεν ήταν τα πρώτα που αναφέρονταν γραπτώς στα γεγονότα του Τρωικού Πόλεμου και στις μετέπειτα περιπέτειες των περιπλανήσεων του Οδυσσέα.
Όπως μας παραδίδουν μελετητές, όπως, για παράδειγμα, ο Περιπατητικός φιλόσοφος Πτολεμαίος Ξένος, αλλά και ο Μέγας Φώτιος στο έργο του Μυριόβιβλος: ο πρώτος άνθρωπος που εξιστόρησε τον Τρωικό Πόλεμο πολύ πριν τον Όμηρο, ήταν η Ελένη, μαθήτρια ή κόρη του πρώτου οργιομύστη του ναού της Ελευσίνας, του Μουσαίου, ο οποίος ήταν γιος ή μαθητής του Ορφέα.
Ο Αιλιανός, στο βιβλίο του Ποικίλη Ιστορία, αναφέρει πως ένας από αυτούς που έχουν γράψει σχετικά με τον Τρωικό Πόλεμο πριν από τον Όμηρο, ήταν και ο Οροιβάντης από την Τροιζήνα.
Όμως, Ιλιάδα πριν από τον Όμηρο λένε πως συνέγραψε και ο Δάρητας από τη Φρυγία, αναφέροντας, μάλιστα, πως συμμετείχε κι ίδιος στον Τρωικό Πόλεμο. Για τη φρυγική Ιλιάδα του Δαρήτα, γνωρίζω πως σώζεται μέχρι και σήμερα…
Ένας άλλος αυτόπτης μάρτυρας του Τρωικού Πολέμου λέγεται πως ήταν και ο Δίκτυς ο Κρης (ο Κρητικός), ο πρώτος πολεμικός ανταποκριτής, που περιέγραψε τα γεγονότα του περίφημου πολέμου σε ένα βιβλίο που ανακαλύφθηκε στην Κρήτη, μέσα σε ένα κιβώτιο που βρέθηκε στον τάφο του, όταν άνοιξε μετά από σεισμό. Το βιβλίο που βρήκαν εκεί, το έστειλαν στη Ρώμη, δώρο στον αυτοκράτορα Νέρωνα, ο οποίος το παρέδωσε σε κάποιον Σεπτίμιο για να το μεταφράσει στα λατινικά, υπό τον τίτλο Εφημερίς Τρωικού Πολέμου. Το λατινικό κείμενο περιλαμβάνει έξι βιβλία, στα οποία, αφού προτάσσεται ο πρόλογος του μεταφραστή, επακολουθεί η αφήγηση της αρπαγής της Ελένης, η έκθεση των συμβάντων του Τρωικού Πολέμου, και όλα όσα επακολούθησαν, μέχρι και τον θάνατο του Οδυσσέα. Η μετάφραση αυτή χρησίμευσε ως ιστορική πηγή στους Βυζαντινούς ιστορικούς και χρονογράφους. Πρόκειται για ένα έργο που γενικά θεωρείται ότι δημιουργήθηκε με βάση πολύ παλαιότερα ελληνικά κείμενα. Όλα αυτά υπάρχουν και στο Λεξικό Σούδα, με τη διαφορά ότι εκεί αναφέρεται πως το βιβλίο βρέθηκε και μεταφράστηκε στα λατινικά επί αυτοκράτορα Κλαυδίου.
Εδώ αξίζει να αναφέρω πως στο Λεξικό Σούδα γράφτηκε και ότι, πριν τον Όμηρο, Ιλιάδα συνέγραψε και ο Κόριννος ο Ιλιεύς, μαθητής του περίφημου ήρωα του Τρωικού Πολέμου Παλαμήδη. Ο Παλαμήδης, βέβαια, εκτός των άλλων, φέρεται και ως «ο εφευρέτης των δωρικών γραμμάτων».
Ένας επικός συγγραφέας πριν από τον Όμηρο, ήταν επίσης και ο Μελήσανδρος ο Μιλήσιος, που έγραψε για τη μάχη μεταξύ Λαπίθων και Κενταύρων. "
πρώην μέλος
 


Ἐπιστροφὴ στην Μυθολογία - Ἱστορία



Παρόντες

Παρόντες σὲ αὐτὴ τὴν Δ. Συζήτηση : Bing [Bot] καὶ 1 ἐπισκέπτης

cron