ΠΕΡΙ ΠΥΛΩΝ

Θέματα ποὺ δὲν ἀνήκουν σὲ μία ἐκ τῶν ἀνωτέρω ἐπιστημονικῶν κατηγοριῶν

ΠΕΡΙ ΠΥΛΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΠΑΛΙΓΓΙΝΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ » Τετ 26/03/2008 18:46

Ο ΜΕΓΑΣ Πορφύριος στο εν λόγω έργο γράφει πολλά σημαντικά, όμως κάνει το λάθος να σημειώνει ότι συμφωνεί με προγενέστερους συγγραφείς που πίστευαν ότι άντρο - σπήλαιο των Νυμφών δεν υπάρχει στην Ιθάκη. Ενώ υπόψιν ότι υπάρχει και το έχω επισκευθεί κι όλας. Προ ετών.
Παλιγγίνης Ελευθέριος - HecarΧος HellΕυθερεύς
✩☿Z =))=IΦI=((= S☿✩
✩∞ΙΑΟ∞✩
✩∞ΚΡΣ∞✩
✩☿Z =))=IΦI=((= S☿✩
http://hellanion.blogspot.com
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΠΑΛΙΓΓΙΝΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
Μέλος
Μέλος
 
Δημοσ.: 64
Ἐγγραφή: Κυρ 06/03/2005 19:05

ΠΕΡΙ ΠΥΛΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΤΣΙΛΙΒΙΓΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ » Πέμ 27/03/2008 18:16

Ελευθέριε υπάρχει και το είχα επισκεφθεί και εγώ αλλά δυστυχώς υπήρχε μία τεράστια κλειδωμένη πόρτα...
Διάβασα,Κατάλαβα,Αρνήθηκα
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΤΣΙΛΙΒΙΓΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Ενεργό μέλος
Ενεργό μέλος
 
Δημοσ.: 587
Ἐγγραφή: Δευ 24/02/2003 22:51
Τοποθεσία: Σαλαμίνα

ΠΕΡΙ ΠΥΛΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΣΚΟΥΤΕΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ » Δευ 31/03/2008 12:33

Σχετικὰ μὲ τὴν Ιθάκη, οἱ περισσότερες πιὰ γνῶμες πᾶνε ἐκτὸς σημερινῆς Ἰθάκης. Προσωπικὰ πιστεύω πὼς ὁ Γεώργιος Παξινὸς στὸ βιβλίο του «Ἡ πατρίδα τοῦ Ὀδυσσέα ἀποκαλύπτεται» ἔχει δίκιο καὶ ἔχει βρεῖ τὴν πραγματικὴ Ἰθάκη. Ἔχω ἐπαληθεύσει ὅλες τὶς πληροφορίες ποὺ δίνονται στὸ βιβλίο μέσῳ Ὅμήρου καὶ GoogleEarth, ἀλλὰ καὶ πολλὲς δικές μου σκέψεις ἐπαληθεύθηκαν μέσῳ αὐτοῦ. Καὶ βεβαίως, ἀξίζει νὰ τὸ διαβάσετε ἀλλὰ καὶ νὰ τὸ διαδώσετε, ὤστε νὰ πάρη ἔκταση τὸ θέμα. Ἐξ ἄλλου, μπορεῖ κάποιος ἀπὸ τοὺς ἰθύνοντες νὰ ἀνοίξη κάποιο θέμα σχετικὰ μὲ αὐτὸ.

Καὶ φυσικὰ νὰ θυμίσω-γνωστοποιήσω πὼς δυὸ-τρεῖς μῆνες μετὰ τὴν ἔκδοση τοῦ βιβλίου (ἄν θυμᾶμαι καλὰ) βγῆκαν κάποιοι Αὐστραλοὶ καὶ ἀνακοίνωσαν πὼς ἡ Ὁμηρικὴ Ἰθάκη βρίσκεται στὸ δυτικὸ ἄκρο τῆς Κεφαλλονιᾶς ποὺ τότε ῆταν καὶ καλὰ ἀποκομένο ἀπὸ τὸ ὑπόλοιπο νησί (!;) καὶ τὸ εἶχαν ἀνακαλύψει χρησιμοποιώντας εἰδικὰ προγράμματα (...). Γιὰ μένα αὐτὴ ἡ πράξη ἦταν μόνο καὶ μόνο γιὰ τραβήξουν τὴν προσοχὴ ἀλλοῦ, ἀφοῦ αὐτὲς οἱ είκασίες προϋπῆρχαν καὶ μὲ τὴν χρήση μόνο τοῦ GoogleEarth μποροῦσε κάποιος νὰ έπιβεβαιώση τοὺς ἱσχυρισμούς τους, χωρὶς νὰ ἔχει τὸ δῆθεν ἐξειδικευμένο πρόγραμμα ποὺ χρησιμοποιοῦσαν! Αὐτὸ καὶ μόνο ἀποτελεῖ μιὰ άφορμὴ γιὰ καχυποψία.

Γιὰ νὰ σᾶς βάλω σὲ πειρασμό, θὰ σᾶς άναφέρω τὰ ἐξῆς:
Τὸ Ὁμηρικὸ Δουλίχιο εἶναι ἡ σημερινὴ Κεφαλλονιά.
Ἡ Ὅμηρικὴ Σάμη εἶναι ἡ σημερινὴ Λευκάδα.
Ἡ Ὁμηρικὴ Ζάκυνθος εἶναι ἡ σημερινὴ Ἰθάκη.
Ἡ Ὁμηρικὴ Τάφος εἶναι ἡ σημερινὴ Ζάκυνθος.

Στὸ βασίλειο τοῦ Ὀδυσσέα ἀνῆκαν ἡ Ἰθάκη, ἡ Ζάκυνθος καὶ ἡ Σάμη (καὶ τὰ μικρότερα Κροκύλεια [σημερινὴ Κάλαμος] καὶ Αἰγύλιπα [σημερινὴ Καστὸς]) ὅπως μᾶς λέει ὁ Ὅμηρος, καὶ τὸ Δουλίχιο ανῆκε στὸν Μέγη.
ἐπάμεροι· τί δέ τις; τί δ᾿ οὔ τις; σκιᾶς ὄναρ ἄνθρωπος.
ἀλλ᾿ ὅταν αἴγλα διόσδοτος ἔλθῃ, λαμπρὸν φέγγος ἔπεστιν ἀνδρῶν καὶ μείλιχος αἰών.
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΣΚΟΥΤΕΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Νεοεισερχόμενος
 
Δημοσ.: 11
Ἐγγραφή: Τρί 23/07/2002 18:35

ΠΕΡΙ ΠΥΛΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΓΟΥΛΕΤΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ » Δευ 31/03/2008 15:21

Νικόλαε, πράγματι υπάρχουν πολλές ενδείξεις για το θέμα της ομηρικής Ιθάκης αλλά αν κάποιος ασχοληθει με τη φιλοσοφία, εννοώντας Παρμενίδη-Ηράκλειτο-Πλάτωνα-Αριστοτέλη-Πλωτίνο-Πορφύριο-Πρόκλο κλπ κλπ κλπ και μελετήσει πάλι τα ομηρικά κείμενα και τη μυθολογία γενικότερα αντιλαμβάνεται τελείως διαφορετικά το κάθε πράγμα εντός της.

Βεβαίως είναι και στον κάθε άνθρωπο το τί θέλει να βρει και πόσο να προχωρήσει.
ΓΟΥΛΕΤΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
 

ΠΕΡΙ ΠΥΛΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΣΚΟΥΤΕΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ » Δευ 31/03/2008 16:04

Σὲ μεταφυσικὸ πεδίο, Παναγιώτη, σίγουρα ἡ Ἰθάκη εἶναι ὁ στόχος καὶ τὸ τέλος τοῦ ταξιδιοῦ (ὄχι ὅμως τῆς περιπέτειας). Καὶ φυσικὰ στὸ τέλος τοῦ ταξιδιοῦ ὁ ὁδοιπόρος ὀφεἰλει νὰ ἀποθέση ὅ,τι συνέλεξε στὸ ταξίδι του στὸ δεξιὸ μονοπάτι-εἴσοδο μὲ τὴν βοήθεια τῆς Ἀθηνᾶς.

Ὄταν, ὅμως, λέω πὼς πρέπει ἐπιτέλους νὰ βρεθῆ ἡ ὑλικὴ Ἰθάκη, εἶναι διότι στὴν δεξιὰ εἴσοδο τοῦ σπηλαίου τῶν νυμφῶν, μπορεῖ νὰ ὑπάρχουν ἀκόμα τὰ δῶρα τῶν Φαιάκων,οἱ ὁποῖοι ζοῦσαν στὴν Σχερία (σχεδία;), καὶ τὸ παλάτι τοῦ Ἀλκίνοου ἦταν μπρούτζινο καὶ στοὺς κήπους ὑπήρχαν ὅλες οἱ ἐποχές, ἀφοῦ σὲ κάθε κλῆμα ὑπήρχαν καὶ οἱ τέσσερις ἐποχὲς μοιρασμένες στὶς τέσσερις πλευρές του, καὶ μὴν ξεχνᾶμε καὶ τὰ νοήμονα πλοῖα τους, ποὺ κάποιο ἀπὸ αὐτὰ θὰ τσάκιζε ὁ Ποσειδὼν καθῶς θὰ «ἀνέβαινε τὸν ἀεροειδὴ πόντο (ἐκ πομπῆς άνιοῦσαν ἐν ἡεροειδέϊ πόντῳ ῥᾶσαι)», ἀλλὰ καὶ τὸν Ὀδυσσέα, ποὺ παρόλο ποὺ φοβόταν μήπως τὸν γελάσουν οἱ Φαίακες ἔπεσε καὶ κοιμήθηκε ἕνα ὕπνο «θανάτῳ ἄγχιστα ἐοικώς». Μήπως παραμυθιάζομαι; Μπορεῖ! Ἀφοῦ ὅμως ὑπάρχουν ἐνδείξεις καὶ κανεὶς ἐκ τῶν ὑπευθύνων δὲν ἐπεμβαίνει, αὐτὸ ἡ μύτη μου τὸ δέχεται σὰν βρῶμα!

Καλὸ, λοιπὸν, τὸ ταξίδι τοῦ νοῦ, ὑπάρχει ὅμως, καὶ τὸ ὑλικὸ μέρος τοῦ ταξιδιοῦ αὐτοῦ τὸ ὁποῖο πρέπει νὰ διαλευκανθῆ, ὥστε νὰ ὑπάρξη ἰσορροπία στὶς δύο ἀντίθετες αὐτὲς δυνάμεις.
ἐπάμεροι· τί δέ τις; τί δ᾿ οὔ τις; σκιᾶς ὄναρ ἄνθρωπος.
ἀλλ᾿ ὅταν αἴγλα διόσδοτος ἔλθῃ, λαμπρὸν φέγγος ἔπεστιν ἀνδρῶν καὶ μείλιχος αἰών.
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΣΚΟΥΤΕΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Νεοεισερχόμενος
 
Δημοσ.: 11
Ἐγγραφή: Τρί 23/07/2002 18:35

ΠΕΡΙ ΠΥΛΩΝ

Δημοσίευσηἀπό ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ » Δευ 31/03/2008 17:19

Η βασική πύλη εντός είναι ο δρόμος που διάλεξε ο Ηρακλής όταν επέλεξε την οδό της αρετής και των άθλων.Συνδέεται άμεσα με την αυτογνωσία και τα ημισφαίρια του εγκεφάλου (συνειδητό - ασυνείδητο) καθώς και με τα άντρα και τα σπήλαια και τους βαθύτερους συμβολισμούς τους σε σχέση με τα αισθητά και τα νοητά.Σχετίζεται με την λήθη των ψυχών στο γίγνεσθαι και την α-λήθεια.

Από ένα σημείο και μετά υπάρχει μετάβαση (στην ουσία αλλαγή συνειδητότητας) και μεταξύ κάθε άθλου υπάρχει ίσως κάποια πύλη προκειμένου να μεταβεί μια ψυχή από το ένα πεδίο στο άλλο.Στο εδώ γίγνεσθαι η πύλη αυτή συνδέεται άμεσα με τους αστερισμούς του Ταύρου και των Διδύμων και τις δύο πύλες εισόδου και εξόδου (Καρκίνος - Αιγόκερως).
Τα αναφέρει ο Παναγιώτης στο θέμα με τον Τριπλό Νού στην δημοσίευση με τα Ταυροκαθάψια.










ΥΓ:Όταν ο φύλακας της πύλης ρώτησε τον Απολλώνιο τον Τυανέα από πού έρχεται εκείνος απάντησε
<<Από τον εαυτό μου>>
(Βλ. Φιλόστρατος,τα εις Απολλώνιον Τυανέα)
Όταν δεν υπάρχει γύρω μας τίποτα αληθινό, πώς να υποψιαστούμε ότι όλα είναι ψεύτικα;
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ
Αστερίων
 
Δημοσ.: 2320
Ἐγγραφή: Τετ 29/03/2006 19:02
Τοποθεσία: Π Ο Λ Ι Τ Ε Ι Α

Προηγούμενη

Ἐπιστροφὴ στην Ἄλλα ἐπιστημονικὰ θέματα



Παρόντες

Παρόντες σὲ αὐτὴ τὴν Δ. Συζήτηση : Δεν ὑπάρχουν ἐγγεγραμμένα μέλη καὶ 1 ἐπισκέπτης

cron