ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Δημοσίευσηἀπό ΑΝΑΓΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ » Παρ 08/02/2008 01:47

ΜΕΡΟΣ 3ον

LVIII. Πρέπει ν¶ απελευθερώσουμε τους εαυτούς μας, από την φυλακή των υποθέσεων και της πολιτικής. Πρέπει ν¶ ακούμε περισσότερο το Αγαθό και την καρδιά μας, κι όχι να κοιτάμε στυγνά τον συμφέρον αδιαφορώντας το ΄Εθος.

LIX. Δεν είναι αχόρταγη η κοιλιά, όπως λένε οι πολλοί, αλλά η ψευδής άποψη ότι η κοιλιά χρειάζεται απεριόριστη ποσότητα για να γεμίσει. Εδώ μιλάει μάλλον συμβολικά, ότι δηλαδή ο άνθρωπος μπορεί να πορευτεί με τα εντελώς απαραίτητα εφόδια για την ζωή του.

LX/32. Ο καθένας μας σαν να γεννήθηκε προ ολίγου φεύγει από την ζωή. Η διάρκεια της ζωή μας, μπροστά στην αιωνιότητα είναι πάρα πολύ μικρή έως μηδαμινή. Μάλλον αυτό εννοεί.

LXI/33. Είναι ακόμη καλύτερη η όψις των πλησίον μας, όταν η αρχική συγγένεια μας κάνει να ομονοούμε (ίδιο νου) ή όταν μας ωθεί προς αυτό. Ίσως επειδή έχουμε κοντινό D.N.A. και δεσμούς αίματος, να έχουμε σχεδόν πανομοιότυπο τρόπο σκέψης.

LXII/34. Εάν βέβαια κατά το πρέπον οι γονείς οργίζονται προς τα τέκνα, μάταια βέβαια αυτά το τραβούν στα άκρα και δεν παρακαλούν να τύχουν συγγνώμης εάν όμως όχι όπως πρέπει αλλά κατά τρόπον παράλογο, γελοίο θα ήταν το να επαυξάνουν τον παραλογισμό με θυμό, και να μην επιζητούν να στρέψουν αλλού τον θυμό τους με ευγενικό τρόπο. Οπότε κι οι γονείς πρέπει να ΜΗΝ οργίζονται βέβαια, αλλά να προσπαθήσουν να τα νουθετήσουν λέγοντας τους το Ορθόν. Έτσι ώστε να μην προκαλέσουν αντίδραση, φέρνοντας τα αντίθετα αποτελέσματα.

LXIII35. Υπάρχει όριο στην λιτότητα, από την οποία ο παράλογος παθαίνει κάτι παραπλήσιο με αυτόν που σφάλλει ένεκα υπερβολής. Γι¶ αυτό και πρέπει να κάνεις το εντελώς απαραίτητο, αφού κατά πάσα πιθανότητα το περιττό είναι πολυτέλεια και -πολλές φορές- ένδειξη εγωισμού και επίδειξη των δυνατοτήτων μας.

LXIV36. Ο έπαινος από τους άλλους πρέπει να έρχεται από μόνος του, αφού σε ορισμένες περιπτώσεις πρέπει να μας λένε οι άλλοι αν όντως τα κάνουμε σωστά. Εμείς πρέπει ν¶ ασχολούμεθα με την θεραπεία της ζωής μας, αφού μόνο εμείς γνωρίζοντας τον Εαυτόν μας και γι¶ αυτό μόνον εμείς μπορούμε να δώσουμε έπαινον στον Εαυτό μας.

LXV37. Είναι ανόητο από τους Θεούς να ζητούνται αυτά τα οποία ο καθένας είναι ικανός να χορηγήσει στον εαυτό του. Γιατί εφόσον μπορεί να τα καταφέρει και από μόνος του, είναι ανόητο να ζητήσει βοήθεια και δείχνει ότι το άτομο αυτό δεν έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του.

LXVI38. Συμπάσχομε με τους φίλους μας, όχι θρηνώντας τους αλλά φροντίζοντας τους. Όταν τους έχει συμβεί κάτι δυσάρεστο, τους βοηθάμε να το ξεπεράσουν και να προχωρήσουν σε άλλο επίπεδο πάντα ανώτερο.

LXVII. Η ελεύθερη ζωή δεν μπορεί να μας κάνει να αποκτήσουμε μεγάλη περιουσία, γιατί αυτό δεν είναι εύκολο αν δεν υπηρετεί κανείς τον όχλο ή τους άρχοντες αντίθετα όλα αποκτιώνται με συνεχείς και άφθονες παροχές προς αυτούς. Αν πάλι τύχαινε να έχει κανείς μεγάλη περιουσία, εύκολα θα τη μοίραζε για να αποκτήσει την εύνοια των πλησίων μας.

LXVIII39. Τίποτα δεν είναι ικανό για όποιον το ικανό είναι λίγο. ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ.

LXIX40. Το αχάριστον της ψυχής κάνει το ζωντανό ον, να επιθυμεί επ¶ άπειρον διαφορετικές ποικιλίες τροφής. Όμως το ν¶ αποζητά ποικιλίες τροφής δεν είναι απαραίτητο να είναι αχάριστον, αλλά μπορεί να ερευνά και να μελέτα ή ακόμα και να χρειάζεται, που να νομίζω χρειάζεται ο οργανισμός ποικιλία στην τροφή, λόγω των διαφορετικών πρωτεϊνών και βιταμινών που υπάρχουν στις διάφορες τροφές.

LXX. Στη ζωή σου να μην κάνεις τίποτα που θα σου προκαλέσει φόβο, αν μαθευτεί από τον πλησίον σου. Γιατί προφανώς αν προκαλέσει φόβο στους άλλους, θα ΅ναι κάκο προς την κοινωνία (=άλλοι) γι¶ αυτό και σωστό θα ΅ταν να μην το κάνει πράξη, αφού δεν θα ΅ναι αποδεκτό από την κοινωνία.

LXXI41. Σε σχέση με κάθε επιθυμία πρέπει να προβάλλεται το επερώτημα τούτο: «τι θα μου συμβεί αν πραγματοποιηθεί αυτό που επιζητώ και τι αν δεν πραγματοποιηθεί;». Για να ΅μαστε έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο, ώστε να μην μας πιάσουν στον ύπνο, δηλαδή να είμαστε πάντα σ¶ εγρήγορση.

LXXII= ΚΥΡΙΑΙ ΔΟΞΑΙ XIII

LXXIΙI. Η γένεση κάποιων σωματικών πόνων βοηθά στο να προφυλασσόμεθα από άλλους παρόμοιους. Γιατί σκληραγωγούμεθα με μικρότερους πόνους, οπότε και όταν έρθουν οι μεγαλύτεροι μπορούμε να τους αντιμετωπίσουμε. Όπως γίνεται και με τα εμβόλια, όπου μας χορηγούν μια απειροελάχιστη δόση του εκάστοτε ιού, ώστε να τον γνωρίσει ο οργανισμός μας και να δημιουργήσει τα κατάλληλα αντισώματα.

LXXIV. Στην φιλολογική συζήτησιν κερδισμένος βγαίνει ο ηττημένος, στον βαθμό που έμαθε κάτι περισσότερο. Διότι ο ηττημένος βγήκε τελικά νικητής, γιατί από την συζήτησιν αυτή, πρέπει και έμαθε πολλά που δεν γνώριζε. Και επιπλέον έμαθε ότι όταν χάνει κάθε είδος διαγωνισμό, μάλλον έχει να κερδίσει πολλά περισσότερα απ¶ ότι αν κέρδιζε.

LXXV42. Είναι αχάριστη ως προς τα αγαθά του παρελθόντος η παροιμία: Περίμενε να δεις το τέλος ενός πολύχρονου βίου. Μάλλον εννοεί ότι πάντα πρέπει να κοιτάμε πίσω τις πράξεις που κάναμε εις το παρελθόν, για να μην κάνουμε τα ίδια και στο μέλλον, μαθαίνουμε πολλά κοιτάζοντας που και που, το παρελθόν (μείξις-ανακύκλισις).

LXXVI43. Τέτοιος είσαι γερνώντας, όπως εγώ προτρέπω, και έχεις αντιληφθεί τη διαφορά ανάμεσα στο να φιλοσοφείς μόνος σου και στο να την διαλαλείς στην Ελλάδα. Και είναι το πρέπον αυτό για να μάθει ο κόσμος, όχι μόνον την συγκεκριμένη φιλοσοφική κίνηση, αλλά για να μάθει να φιλοσοφεί την ζωή αλλά και κάθε τι γύρω του. Αν μάθουμε να φιλοσοφούμε την καθημερινότητα, θα γίνουμε ευτυχέστεροι και θα κάνουμε έναν κόσμο καλύτερο.

LXXVII. Ο μέγιστος καρπός της αυτάρκειας, είναι η ελευθερία, που προσθέτω ότι είναι ένα από τα σημαντικότερα άϋλα αγαθά του κόσμου. Όπου έχει χυθεί πάρα πολύ αίμα γι¶ αυτήν.

LXXVIII/44. Ο γενναίος απασχολείται με τη σοφία και την φιλία, που το ένα είναι θνητό αγαθό και το άλλο αθάνατο.........

LXXIX45. Ο ατάραχος με τον εαυτό του δεν ενοχλεί και τον άλλον. Γιατί ο άνθρωπος που έχει το «Γνώθι σ¶ Αυτόν», δεν ασχολείται με κακό τρόπο με τους άλλους απλά κοιτάει το καλό της κοινωνίας. Αλλά πρώτα κοιτάει να τα είναι φίλος με τον εαυτό του.

LXXX. Μέτρο της σωτηρίας είναι η παρακολούθηση της νεαρής ηλικίας και η διαφύλαξη της ό, τι την μολύνει, ένεκα αφροδισίων επιθυμιών. Εφόσον οι νέοι είναι η ελπίδα της κοινωνίας, πρέπει να προσπαθήσουμε την αρτιμέλεια της ηθικής από την πλευρά των νέων.

LXXXI. Η ταραχή της ψυχής δεν μπορεί να λάβει τέλος, ούτε την αξιόλογη χαράν, ούτε τον μέγιστο πλούτο, ούτε από τις τιμές που αποδίδουν οι πολλοί, ούτε απ¶ οτιδήποτε άλλο συνδέεται με αιτίες αδιόριστης αιτίες. Διότι -κατά την ταπεινή μου άποψη- η Ψυχή ασχολείται επιφανειακά με τα παραπάνω, αυτό που την ενδιαφέρει είναι η προετοιμασία της, μέσω της Ατραπούς του ηθικού και ενάρετου βίου του Ανθρώπου όσο βρίσκεται στην κατά Χθόνα ζωής του.
"ΓΕΜΙΣΕ Ο ΤΟΠΟΣ ΑΠΟ ΜΕΝΤΩΡΕΣ"!
ΑΝΑΓΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΟΔΥΣΣΕΥΣ
 
Δημοσ.: 598
Ἐγγραφή: Δευ 21/03/2005 18:26
Τοποθεσία: ΒΥΡΩΝΑΣ-ΑΤΤΙΚΗ

Δημοσίευσηἀπό ΑΝΑΓΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ » Τετ 13/02/2008 05:03

Κύριαι Δόξαι

Επιστολή προς Μενοικέα

Βίος Επίκουρου
Από Διογένη Λαέρτη
Βίοι Φιλοσόφων
βιβλίο 10
και η Διαθήκη του.

Για να μην ανεβάζουμε 2 και 3 φορές τα ίδια συννημένα αρχεία, σας παραπέμπω στο θέμα "downloads " που ήδη έχουν ανέβει και το κάνω αυτό για εξοικονόμηση χώρου στον διακομιστή (αν και πλέον δεν έχουμε τέτοιο πρόβλημα πλέον).

http://www.fourakis-kea.com/cgi-bin....;t=2284



"ΓΕΜΙΣΕ Ο ΤΟΠΟΣ ΑΠΟ ΜΕΝΤΩΡΕΣ"!
ΑΝΑΓΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΟΔΥΣΣΕΥΣ
 
Δημοσ.: 598
Ἐγγραφή: Δευ 21/03/2005 18:26
Τοποθεσία: ΒΥΡΩΝΑΣ-ΑΤΤΙΚΗ

ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Δημοσίευσηἀπό ΛΑΙΟΣ ΜΙΛΤΟΣ » Παρ 05/10/2012 15:55

Θέλεις να είσαι ευτιχισμένος? Φυσικά και θέλεις! Τότε τι σ΄εμποδίζει? Η ευτυχία σου εξαρτάται απο εσένα ολοκληρωτικά! Να τι μας έχει αποκαλύψει η θεική σοφία ενός ανθρώπου που πέρασε τη γαλήνια ζωή του ανάμεσά μας, και με το προσωπικό του παράδειγμα και την διδασκαλία του, μας έδειξε το μονοπάτι για τη λύτρωση από τη δυστυχία. Τον έλεγαν Επίκουρο......

ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ-ΑΠΑΝΤΑ (http://www.scribd.com/doc/62077973/%CE% ... E%A4%CE%91)

και....

ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ- Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΗΔΟΝΗΣ (ΕΡΡΙΚΟΥ ΣΜΙΘ) (http://www.scribd.com/doc/35823343/%CE% ... E%AE%CF%82)

:thumbup:
Ε.Π.Α.Φ.Η.
ΛΑΙΟΣ ΜΙΛΤΟΣ
Μέλος
Μέλος
 
Δημοσ.: 64
Ἐγγραφή: Δευ 21/03/2011 15:31

Προηγούμενη

Ἐπιστροφὴ στην Φιλοσοφία



Παρόντες

Παρόντες σὲ αὐτὴ τὴν Δ. Συζήτηση : Δεν ὑπάρχουν ἐγγεγραμμένα μέλη καὶ 1 ἐπισκέπτης

cron