Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΕΩΣ.

Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΕΩΣ.

Δημοσίευσηἀπό ΠΕΤΡΙΔΟΥ ΕΛΕΝΑ » Δευ 24/03/2008 21:51

Πώς έγινε εις την φύση η αρχή της κινήσεως?Το ζήτημα αυτό είναι ένα απο τα επτά αινίγματατου Κόσμου που καθορίζουν κατα τ΄ρπο θαυμαστό τα όρια της ανθρώπινης γνώσης.

Αυτά τα μνειμειώδη αινίγματα είναι τα ακόλουθα:

1. Η αρχή της κινήσεως
2. Η ουσία της ύλης και της δυνάμεως
3. Η σύσταση του αισθήματος
4. Το πρόβλημα περι της ελευθερίας της βουλήσεως
5. Η σύσταση του νοείν και η αρχή της γλώσσης.
6. Η γέννηση της Ζωής
7. Το σκόπιμο των ζωικών όντων κια εν γένει το η σκόπιμος διάταξη της φύσης.


Απο όσα ξέρουμε για τον φυσιολογικό χρόνο οτι κάθε άνθρωπος έχει δική του εσωτερική κίνηση που όχι μόνο δεν είναι ρυθμική αλλα είναι και ανεξάρτητη της ρυθμικής κίνησης των ουρανιων σωμάτων κατανούμε γιατι παρατηρήθηκαν απο τους Φυσιολόγους τα έτη της ηλικίας ενός ανθρώπου να μην είναι όχι μόνο οργανικώς αλλα και πνευματικώς τα πραγματικά αυτού έτη.Την ύπαρξη του χρόνου διακρίνουμε εκ του οτι αισθανόμαστε τον χρόνο εκ της εμφανίσεως μιας κίνησης.Συνεπώς ο χρόνος συνδέεται με την έννοια της κίνησης.

Παρατηρούμε ακόμη οτι η διαμόρφωση Επιστήμης του Χρόνου είναι ακατόρθωτη καθώς μας διευκρινίζει ο φιλόσοφος Βούντ:

<<Εάν υπηρχε τονίζει μια καθαρά επιστήμη του χρόνου καθώς υπάρχει στη Γεωμετρία μια καθαρά επιστήμη του χώρου η θεωρία της κινήσεως θα παρίστανε των μεταξύ αμφότερων επιστημών αυτών δεσμό.Ομως η επιστήμη του Χρόνου είναι αδύνατη διοτι μια ανεξαρτήτως του χώρου συντελούμενη χρονική μεταβολή είναι δυνατόν να παρίσταται μόνο δια της ύλης των αισθημάτων άρα όχι πλέον ως καθαρά τυπικη(ειδολογική) ενέργεια.
Διότι πραγματική τις ενέργεια δεν είναι δυνατόν να υπάρχει ανευ χρονικής μεταβολής(επειδή η εκτέλεση της θα απαιτεί προφανώς χρόνο),δύναται όμως να υφίσταται άνευ τοπικής μεταβολής(όπως π.χ μια διανοητική ή βουλητική ενέργεια),μια δε καθαρώς τυπική χρονική διαδρομή μόνο με τη βοήθεια του Χώρου γίνεται νοητή ως κίνηση>>.
ΠΕΤΡΙΔΟΥ ΕΛΕΝΑ
 

Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΕΩΣ.

Δημοσίευσηἀπό ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ » Τρί 25/03/2008 02:10

Η κίνηση προυποθέτει ενέργεια και η ενέργεια ορμή.Η δε ορμή δύναμη.Ανάλογα στη φυσική παραδέχονται ότι η αρχή της κβαντομηχανικής ενέργειας είναι η θερμοδυναμική ενέργεια.
Η κίνηση των πλανητών και των σωμάτων επί αυτών προυποθέτουν την ελκτική δύναμη των άστρων.Οι κινήσεις των άστρων προυποθέτουν την ελκτική δύναμη των γαλαξιών.
Από την άλλη το σύμπαν διαστέλλεται βάση της επίδρασης της εντροπίας η οποία οφείλεται στον β' θερμοδυναμικό νόμο.

Το θερμό δηλαδή είναι αρχή δύναμης και η δύναμη αρχή ορμής,ενέργειας και κίνησης.Το θερμό είναι το πυρ στους προσωκρατικούς και είναι αείζωο και αυξομειώμενο.

Θα γίνω κουραστικός παραθέτωντας ένα απόσπασμα από Αριστοτέλη:

«Η φύση των άστρων είναι αϊδια ουσία ,το δε κινούν αϊδιον είναι πρότερον του κινούμενου άρα και το πρότερον της ουσίας κατ’ανάγκην ουσία είναι»
(Αριστοτέλης ,Μετά τα Φυσικά 1073Β ).

"Ο Νούς λαμβάνει ώς περιεχόμενο το νοητόν και την ειδητική ουσίαν.Ο Νούς ενεργεί εφόσον κατέχει το αντικείμενό του.
Κατ'ακολουθίαν εκείνη η ενεργητική κατάσταση παρά η δυναμική φαίνεται να αποτελεί το άριστο εις τον Νού.ΕΠράγματι έτσι είναι.Αποτελεί ο Θεός την βασική αρχή της ζωής.Διότι η ζωή είναι η ενέργεια του Νού και εκείνος πάλι είναι ενέργεια.Η καθαρότερη όμως ενέργεια είναι η άριστη και αϊδια ζωή του.Λέγουμε πράγματι ότι ο Θεός είναι ζωντανό αϊδιο άριστον Όν.Επομένως η αιώνια και συνεχής στιγμή ανήκει εις τον Θεό γιατί αυτά ακριβώς είναι ο Θεός". (Μετά τα Φυσικά 1072Β 20-30).


ο οποίος ανέλυσε αυτό που προσπαθεί σήμερα να προσεγγίσει φοβισμένα η επιστήμη:

«Η επιστήμη γνωρίζει πλέον ότι το Σύμπαν μας , όπως πίστευε ακριβώς και ο Πλάτωνας, είναι μη αισθητό. Οι μορφές και τα σχήματα που αντιλαμβανόμαστε αποτελούν ψευδείς απεικονίσεις άλλων, πραγματικών μεν αλλά μη αισθητών γεγονότων, τα οποία αποτυπώνονται σαν σκιές πανω σε μικρά κομμάτια του χώρου που οι αισθήσεις μας έχουν τη δυνατότητα να αντιλαμβάνονταί».
(Βλ.Μ. Δανέζης - Σ. Θεοδοσιού,Επικούροι Καθηγητές Αστροφυσικής Παν/μιου Αθηνών "Η Κοσμολογία της Νόησης-Εισαγωγή στην Κοσμολογία σελ 49 Εκδ. Δίαυλος)



Επομένως η δύναμη βρίσκεται μέσα στο ακίνητο κινούν (αίτιον)
και η ενέργεια στο κινούμενο.

Τον κόσμο αυτό δεν τον δημιούργησε κάποιος θεός αλλά είναι πυρ αείζωο αυξομειώμενο με μέτρο. Ηράκλειτος ,απόσπασμα 30
Όταν δεν υπάρχει γύρω μας τίποτα αληθινό, πώς να υποψιαστούμε ότι όλα είναι ψεύτικα;
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ
Αστερίων
 
Δημοσ.: 2320
Ἐγγραφή: Τετ 29/03/2006 19:02
Τοποθεσία: Π Ο Λ Ι Τ Ε Ι Α


Ἐπιστροφὴ στην Φιλοσοφία



Παρόντες

Παρόντες σὲ αὐτὴ τὴν Δ. Συζήτηση : Δεν ὑπάρχουν ἐγγεγραμμένα μέλη καὶ 1 ἐπισκέπτης

cron