To Ευαγγέλιο του Ιούδα

Συζήτηση γιὰ διάφορα θέματα

Δημοσίευσηἀπό ΘΕΟΤΟΚΗΣ ΒΑΛΣΑΜΗΣ » Σάβ 08/04/2006 16:05

Το μοναδικό γνωστό αντίγραφο του Ευαγγελίου του Ιούδα, χαμένο στην αιγυπτιακή έρημο για τουλάχιστον 17 αιώνες, παρουσιάζεται για πρώτη φορά μεταφρασμένο, έπειτα από την ολοκλήρωση μιας πολετούς προσπάθειας από τη National Geographic Society.

Η ελληνική μετάφραση του ιστορικού κειμένου κυκλοφορεί από τις 11 Απριλίου, μαζί με το τεύχος του National Geographic όπου παρουσιάζεται το εντυπωσιακό ιστορικό της ανακάλυψης, μαζί με δοκίμια επιφανών θεολόγων και ειδικών της κοπτικής γραμματείας, που αφηγούνται όλη τη συναρπαστική ιστορία του ευαγγελίου του Ιούδα στο πλαίσιο της πρωτοχριστιανικής Εκκλησίας.

Σε αντίθεση με την Καινή Διαθήκη, που παρουσιάζει τον Ιούδα ως τον υπέρτατο προδότη του Ιησού, ο αρχαίος, δυσανάγνωστος κώδικας δίνει μια διαφορετική εκδοχή, σύμφωνα με την οποία ο Ισκαριώτης παρέδωσε τον δάσκαλό του κατ' εντολή του Κυρίου του, ένα βήμα απαραίτητο για τη σωτηρία της ανθρωπότητας.

Το ευαγγέλιο αυτό, σημειώνει το περιοδικό, ανακλά μια πρώιμη εκδοχή του χριστιανισμού επηρεασμένη από το γνωστικισμό κι χαρακτηρίστηκε αιρετικό από τους Πατέρες της πρώιμης χριστιανικής εκκλησίας.

Ο πάπυρος με το Ευαγγέλιο του Ιούδα ανακαλύφθηκε στην έρημο Ελ Μίνια τη δεκαετία του '70 αλλά στη συνέχεια εξαφανίστηκε στον κόσμο των εμπόρων αρχαιοτήτων, ένας από τους οποίους το έκρυψε για 16 χρόνια σε μια τραπεζική θυρίδα στη Νέα Υόρκη. Τρεις δεκαετίες αργότερα, έφτασε στα χέρια του Ελβετού καθηγητή και ειδικού στην κοπτική γραμματεία Ρόντολφ Κασέρ και την Πέμπτη παρουσιάστηκε σε συνέντευξη Τύπου του National Geographic στην Ουάσινγκτον.

Το κείμενο γράφτηκε τον 3ο ή 4ο αιώνα στην κοπτική, γλώσσα που γραφόταν με ελληνικούς χαρακτήρες και μιλιόταν στην Αίγυπτο την πρωτοχριστανική εποχή. Πιστεύεται ότι είναι αντίγραφο του πρωτότυπου ευαγγελίου που συντάχθηκε στην ελληνική γλώσσα πριν από το 180 μ.Χ.

Το ευαγγέλιο των 31 σελίδων, χρονολογημένο, ταυτοποιημένο και μεταφρασμένο, ξεκινά με τα λόγια: «Η απόκρυφη διήγηση της αποκάλυψης που φανέρωσε ο Ιησούς σε συνομιλία με τον Ιούδα τον Ισκαριώτη...».

Το γνωστικό κείμενο έρχεται σε αντίθεση με τα ευαγγέλια Κατά Ματθαίον, Κατά Μάρκον, Κατά Λουκάν και Κατά Ιωάννην, καθώς παρουσιάζει τον Ιούδα ως τον καλύτερο μαθητή τον Ιησού και τον μόνο που αντιλαμβανόταν ορθά τις διδαχές του.

Οι γνωστικοί πίστευαν σε μια απόλυτη πηγή αγαθού, την οποία αντιλαμβάνονταν ως το θείο νου, έξω από το φυσικό σύμπαν. Όλοι οι άνθρωποι φέρουν μέσα τους έναν σπινθήρα αυτής της θείας δύναμης, αλλά είναι αποκομμένοι από αυτόν εξαιτίας του υλικού κόσμου που τους περιβάλλει -έναν ατελή κόσμο, όπως τον έβλεπαν οι γνωστικοί.

Το σημαντικότερο εδάφιο του αμφιλεγόμενου ευαγγελίου είναι αυτό όπου ο Ιησούς λέει στον Ιούδα: «Εσύ θα θυσιάσεις τον άνθρωπο που με ενδύει».

Με άλλα λόγια, ο Ιούδας, διευκολύνοντας το θάνατο του Ιησού, τον βοηθά να απαλλαγεί από την υλική του σάρκα και να απελευθερώσει το θείο σπινθήρα του. Το γεγονός ότι ο Ιησούς αναθέτει αυτό το καθήκον στον Ισκαριώτη είναι ένα δείγμα του πόσο τον ξεχώριζε.

Πηγή: news.in.gr




ΘΕΟΤΟΚΗΣ ΒΑΛΣΑΜΗΣ
 

Δημοσίευσηἀπό ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ » Σάβ 08/04/2006 19:32

Πριν λιγους μήνες η καθολική εκκλησία άρχισε εκστρατεία για να σταματήσει να θεωρείται ο Ιούδας ως προδότης. Τώρα εμφανίζεται και το συγκεκριμένο χειρόγραφο, ή μάλλον τώρα προβλήθηκε.

Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει τόσο το νέο "ευαγγέλιο", αλλά η πιθανότητα τα δυο παραπάνω να σχετίζονται και να είναι στάδια κάποιου σχεδίου.

Οι θεωρίες των γνωστικών μπορούσαν σχετικά εύκολα να βρεθούν σε όποιον τις αναζητούσε, και ο Ιούδας παρουσιάζεται τελείως διαφορετικός, από οτι στα 4 ευαγγέλια, σε διάφορα βιβλία (όπως στο "Το ελιξήριο της αθανασίας" του Λεωνίδα Χατζηνικολάου"). Το γεγονός όμως ότι ξαφνικά αρχίζουν να γίνονται ευρέως γνωστά "αποδεικτικά" στοιχεία και η πρόθεση της καθολικής εκκλησίας να "διορθωσει" τα πράγματα, με ανησυχεί.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Ενεργό μέλος
Ενεργό μέλος
 
Δημοσ.: 676
Ἐγγραφή: Σάβ 06/11/2004 15:09
Τοποθεσία: Κρήτη

Δημοσίευσηἀπό ΦΟΥΡΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ » Κυρ 09/04/2006 03:28

ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ, ΕΧΟΥΝΕ ΓΝΩΣΙ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΕ ΜΑΣ.

Καιτοί ό χρόνος μου, δυστυχώς, δέν μοί έπιτρέπει ούτε νά γράφω είς τήν ΔΗΜΟΘΟΝΙΑ ΜΑΣ, ούτε νά έπιχειρώ κάποιες περιορισμένες καί γενικές παρεμβάσεις είς κείμενα Συμπορετών Μας, ή τελευταία φράσις τού άμέσως άνωτέρω μηνύματός Σου " ... μέ άνησυχεί". Μέ ύποχρεώνει νά άναφωνήσω:

ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ.

Αύτή είναι έν μόνο τμήμα της έξελισσόμένης ήδη τής Οίκουμενικής συνωμοσίας "ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ" ( Σύγκρουση τών Θρησκειών).

'Αμεσος στόχος αύτής οί Καθολικοί Χριστιανοί, προκειμένου νά "υποταχθούν είς τούς Προτεστάντες καί δή είς τούς 'Νεοχριστιανούς," τύπου Μπούς κ.λπ

Δεύτερος στόχος οί ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ Χριστιανοί.

Τρίτος: Ή άμεση καί σοβαρή πλέον διαφαινόμενη καί έπεξεργαζόμενη πολιτική καί οίκονομική συνεργασίας Καθολικών Όρθοδοξων καί δι αύτής δημιουργία τών συνθηκών καί προϋποθέσεων τής καί θρησκευτικής των έπανενώσεως.

ΟΛΑ ό μ ω ς τά σχέδια καί ύποσχέδια, καί της Σιωνιστικοπροτεσταντικής αύτής συνωμοσίας είναι, όχι μόνο γνωστά άλλά καί είς τήν κατοχή (σχετικά έγγραφα καί είκονοηχητικά δεδομένα) εκείνων όπου έχουν ταχθεί νά φυλάνε τίς Πύλες..... καί νά πολεμήσουν......
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΦΟΥΡΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
 
Δημοσ.: 808
Ἐγγραφή: Δευ 02/09/2002 22:27

Δημοσίευσηἀπό πρώην μέλος » Κυρ 09/04/2006 10:19

Επειδή είχα την ευκαιρία να μελετήσω αναλυτικά το σωζώμενο κείμενο, μπορώ να επιβεβαιώσω πως αποτελεί 100% κείμενο που απηχεί απόψεις της από τα πρωτοχριστιανικά κιόλα χρόνια καταδικασθείσης αιρέσεως των Γνωστικών.

Η κοσμοθεωρία και οι ισχυρισμοί τους αποτελούν, στην καλύτερη περίπτωση, έναν μάλλον άγαρμπο, συγκριτισμό νεοπλατωνικών και καββαλιστικών ιδεών. Οι πρώτοι Πατέρες της Εκκλησίας (Ωριγένης, Τερτυλλιανός, Ειρηναίος της Λυών, Ιππόλυτος, Κλήμης Αλεξανδρεύς, Αυγουστίνος) τiς είχαν καταρρίψει επανειλημμένα και κατά ιδιαίτερα συντριπτικό τρόπο. Τα δε "Γνωστικά ή Απόκρυφα Ευαγγέλια" έχουν εξ αρχής καταδικασθεί ως πλαστά, ψευδεπίγραφα και καθαρά "γνωστικής" επινοήσεως που εκ των υστέρων τροποποιούσε και παρήλλασε το νόημα και το περιεχόμενο των αυθεντικών Ευαγγελίων με σκοπό να προπαγανδίσει τις δικές τις θέσεις.

Οι Γνωστικοί είχαν χωριστεί σε διάφορες επιμέρους σέκτες (σεθιανοί, οφίτες, βορβορίτες κλπ), μερικές εκ των οποίων είχαν τελετουργίες που περιλάμβαναν σεξουαλικά όργια κι άλλες αθλιότητες, ενώ υπήρχαν υπόνοιες ακόμα και για ανθρωποθυσίες.

Όσοι γνωρίζουν καλά Αγγλικά μπορούν να ρίξουν μια αναλυτικότερη ματιά εδώ:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gnosticism
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Gnosticism

Eπίσης το αγγλικά μεταφρασμένο κείμενο του επίμαχου "ευαγγελίου" βρίσκεται εδώ: http://www.tertullian.org/rpearse/manuscripts/gospel_of_judas/

Αναβιωτές του "Γνωστικισμού" (Gnosticism) υπάρχουν και σήμερα, με πολλές μάλιστα "εκκλησίες" (...πού αλλού; Στις Η.Π.Α.). Βέβαια οικονομικά είναι αρκετά αδύναμες για μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι έχουν τη δυνατότητα να προπαγανδίζουν παγκοσμίως τις θέσεις τους και να δημιουργούν τεράστιο ντόρο γύρω και πίσω από αυτές.

Δεν ήταν όμως οι σύγχρονοι "Γνωστικιστές" που προώθησαν με κάθε τρόπο τον πασίγνωστο πλέον Κώδικα Ντα Βίντσι (που βασίζεται στην πάγια, και εντελώς βλάσφημη για τους υπόλοιπους χριστιανούς, γνωστικιστική αντιληψη ότι ο Ιησούς διέθετε απογόνους με τη Μαγδαληνή, ότι δεν αναστήθηκε ποτέ κι ότι θάφτηκε σε κάποια περιοχή της Γαλλίας). Ούτε φυσικά είναι αυτοί που τώρα προσπαθούν να λειτουργήσουν ως οι "απολογητές του Ιούδα" εφευρίσκοντας για λογαριασμό του ένα δήθεν σωτηριολογικό ρόλο.

Η προδοσία του Ιούδα ανέκαθεν αποτελούσε μια από τις βασικές υποσυνείδητες αιτίες έχθρας μεταξύ Χριστιανών και Εβραίων. Ο χρονισμός (timing) λίγο πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα που επιλέχθηκε για να δημοσιευτεί και να διατυμπανιστεί το θέμα για το νεοαναδυθέν αυτό κοπτικό χειρόγραφο από τα παγκόσμια ΜΜΕ δεν είναι φυσικά τυχαίος. Πέρα από την προφανή κερδοσκοπία στην οποία αποσκοπεί λόγω του αυξημένου θρησκευτικού ενδιαφέροντος των ημερών, σπέρνει με αρκετά ύπουλο τρόπο τα ζιζάνια της αμφιβολίας και αποπειράται να "αθωώσει" το πρόσωπο στο οποίο συμβολίζεται ο ίδιος εβραϊσμός που γύρισε την πλάτη στον Ιησού και Τον οδήγησε στην Σταύρωση.

Μια θρησκεία της οποίας τα θεμελιώδη δόγματα πλήττονται, καθίσταται αυτομάτως ευάλωτη προς εκμετάλλευση. Έτσι και οι εκβιασμοί υπό την απειλή περισσότερων "αποκαλύψεων" (οι οποίες ασχέτως αν είναι πλαστές ή όχι μπορούν να φέρουν τεράστιο κλυδωνισμό στους λιγότερο ενημερωμένους πιστούς, που είναι δυστυχώς και η πλειοψηφία) αποτελούν περίφημο όπλο για την προώθηση των σχεδίων στα οποία αναφέρεται και ο κύριος Φουράκης. Αρκεί ο ντόρος να είναι αρκετά δυνατός και σίγουρα όποιος ελέγχει τα ισχυρότερα παγκόσμια ΜΜΕ μπορεί σχετικά άνετα να το επιτύχει.

Παρεμπιπτόντως το θέμα του ψευδεπίγραφου "Ευαγγελίου του Ιούδα" το προωθεί επίσημα ο εντόπιος τιμητής του, ο ΔΟΛ, μέσω της συνοδευτικής εκδόσεως που είναι ενσωματωμένη στο National Geographic του τρέχοντος μηνός, ενώ διαφημίζοντάς την στην πύλη in.gr (ιδιοκτησίας του φυσικά) παρουσιάζει κατά προκλητικό και 'περίεργο' τρόπο τους ισχυρισμούς του χειρογράφου περίπου ως βεβαιότητα. Το επακριβές κείμενο της συγκεριμένης 'ειδήσεως' είναι αυτό που παρατίθενται στην αρχή του παρόντος θέματος.
πρώην μέλος
 

Δημοσίευσηἀπό ΘΕΟΤΟΚΗΣ ΒΑΛΣΑΜΗΣ » Δευ 10/04/2006 10:33

Απόσπασμα (ΒΛΑΜΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ @ Απρ 09 2006,10:19)
...

Παρεπιμπτόντως το θέμα του ψευδεπίγραφου "Ευαγγελίου του Ιούδα" το προωθεί επίσημα ο εντόπιος τιμητής του, ο ΔΟΛ, μέσω της συνοδευτικής εκδόσεως που είναι ενσωματωμένη στο National Geographic του τρέχοντος μηνός, ενώ διαφημίζοντάς την στην πύλη in.gr (ιδιοκτησίας του φυσικά) παρουσιάζει κατά προκλητικό και 'περίεργο' τρόπο τους ισχυρισμούς του χειρογράφου περίπου ως βεβαιότητα. Το επακριβές κείμενο της συγκεριμένης 'ειδήσεως' είναι αυτό που παρατίθενται στην αρχή του παρόντος θέματος.

Tα Κυριακάτικα έντυπα του ΔΟΛ (και όχι μόνο) είχαν πραγματικά εκτενή σχόλια και αφιερώματα στο εν λόγω ''Ευαγγέλιο'' και φυσικά όλα προς την αυτή κατεύθυνση!

Τίποτα βεβαίως δεν είναι τυχαίο και όλα έχουν την σκοπιμότητά τους...

Και νομίζω επιπρόσθετα ότι τα σχόλια των προλαλησάντων ήταν αρκούντος διαφωτιστικά!




ΘΕΟΤΟΚΗΣ ΒΑΛΣΑΜΗΣ
 

Δημοσίευσηἀπό ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ » Δευ 10/04/2006 21:42

Απόσπασμα
Ο χρονισμός (timing) λίγο πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα που επιλέχθηκε για να δημοσιευτεί και να διατυμπανιστεί το θέμα για το νεοαναδυθέν αυτό κοπτικό χειρόγραφο από τα παγκόσμια ΜΜΕ δεν είναι φυσικά τυχαίος.


Το θέμα του χρόνου κατά το οποίο έγινε η προβολή είναι πολύ σημαντικό, όπως πολύ σωστά αναφέρει ο Χρήστος. Να θυμήσω ότι κάτι αντίστοιχο συμβαίνει κάθε χρόνο, το οποίο και με έχει πείσει ότι είναι οργανωμένη ενέργεια. Δυστυχώς μέχρι τώρα δεν διατηρούσα οργανωμένο αρχείο, οπότε από μνήμης παραθέτω τα εξής:

Το 2003 λίγο πριν το Πάσχα είχαμε δημοσίευση φωτογραφιών σε περιοδικό με μια καθολική μοναχή (δεν ξερω αν ο ορος ειναι σωστός, αλλά για να το θυμηθείτε η γυναίκα ηταν η Ανδριάνα Σκλεναρίκοβα) και γύρω της να υπάρχουν αίματα, σύριγγες, και μαύρα κουκλάκια σαν δαίμονες.

Το 2004 λίγο πριν το Πάσχα είχαμε δημοσιευμένες σε περιοδικό φωτογραφίες με μια ηθοποιό που έφερε επί της κεφαλής ακάνθινο στεφάνι, και με ενδύματα που παρέπεμπαν επίσης στην σταύρωση του Χριστού.

Το 2005 λίγο πριν το Πάσχα, και με αρχή μια τηλεοπτική εκπομπή, υπήρχε το θέμα με τα Πατριαρχείο Ιεροσολύμων και σκάνδαλα σχετικά με την πωληση, μεταφορά κλπ ιδιοκτησίας με πολλές παρενέργειες...

Ακόμα να θυμίσω οτι 21/4/2005 στη Δημοθοινία αναρτήθηκε είδηση από το in.gr (πάλι κοντά στο Πάσχα) όπου αναφέρεται οτι αποκωδικοποιήθηκε το ευαγγέλιο του Ιούδα. Απλά φαίνεται πως περίμεναν ενα χρόνο για να προχωρήσουν στην προβολή του και την διαφήμηση του.

Με σεβασμό
Αλέξανδρος
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Ενεργό μέλος
Ενεργό μέλος
 
Δημοσ.: 676
Ἐγγραφή: Σάβ 06/11/2004 15:09
Τοποθεσία: Κρήτη

Δημοσίευσηἀπό πρώην μέλος » Τρί 11/04/2006 12:33

Αν και θεωρώ πως το όλο θέμα πρόκειται για μια ακόμα συνωμοσία, δεν θα το σχολιάσω προς το παρόν.

Θα ήθελα όμως να κάνω μια ερώτηση,γενικότερη.
Πότε ένα ευαγγέλιο, με ποιά κριτήρια, και γιατί θεωρείται "σωστό", αληθινό;

ΔΕΝ εννοώ αν ο όποιος πάπυρος είναι αληθινός,αν όντως βρέθηκε εκεί που βρέθηκε, αν η χρονολογία του είναι πραγματική, αν ο υποτιθέμενος συγγραφέας του είναι ο πραγματικός κλπ.
Αυτά σε πρώτη φάση προσωπικά τα θεωρώ δευτερεύοντα.
Ας πούμε πως με την βοήθεια της επιστήμης και των ιστορικών στοιχείων, και θεωρητικά χωρίς καμία σκοπιμότητα και συνωμοσία καταλήγουμε στο να βρούμε ένα κείμενο αληθινό,γνωρίζοντας συγγραφέα περίοδο κλπ χωρίς λάθη.

Η ερώτηση μου είναι αν όντως το "τάδε" κείμενο είναι του "τάδε" και όντως βρέθηκε "εκεί" και "τότε" πώς,πότε και γιατί θεωρείται ως ευαγγέλιο;

Ποιός αποφασίζει ,με ποιά κριτήρια, και γιατί;
πρώην μέλος
 

Δημοσίευσηἀπό πρώην μέλος » Τρί 11/04/2006 15:10

Φίλε Νικόλαε,
σύμφωνα με τους εκκλησιαστικούς κανόνες και την εκκλησιαστική παράδοση, η επιλογή των τεσσάρων ευαγγελίων, η οποία είναι αποδεκτή από όλες τις χριστιανικές ομολογίες και όλα τα χριστιανικά δόγματα, έγινε κατά την πρώτη οικουμενική σύνοδο και κριτήριο επιλογής ήταν η θεοπνευστία των κειμένων, σύμφωνα με την παράδοση. Αυτή είναι η επίσημη άποψη σχετικά με τον τρόπο επιλογής, στον οποίο, βέβαια, κατά την εκκλησιαστική παράδοση, συνέβαλαν και θεϊκά σημεία και θεωρείται ότι η επιλογή πραγματοποιήθηκε με την συνδρομή του Αγίου Πνεύματος. Αυτά, βέβαια, όπως είναι φυσικό, τα αποδέχεται ή τα απορρίπτει ο καθένας σύμφωνα με την δική του αντίληψη. Δεν πρέπει να λησμονούμε, όμως, ότι όλα αυτά είναι θέματα πίστης και συχνά για τους πιστούς μίας θρησκείας η πίστη και μόνο αρκεί, γεγονός το οποίο οφείλει να είναι απολύτως σεβαστό.
Πέραν των τεσσάρων ευαγγελίων, τα οποία θεωρούνται τα πληρέστερα, δεν ήταν άγνωστα και τα υπόλοιπα, τα "Απόκρυφα Ευαγγέλια". Αυτά η Εκκλησία δεν τα απορρίπτει, όσον αφορά τα ιστορικά γεγονότα, τα οποία αναφέρουν, αλλά δεν τα θεωρεί τόσο πλήρη, όσο τα υπόλοιπα τέσσερα και για τον λόγο αυτό δεν τα συμπεριέλαβε στην λατρεία. Η πλειοψηφία, των εορτών, όμως, της χριστιανικής πίστης, μας είναι γνωστές ως γεγονότα όχι από τα τέσσερα ευαγγέλια, αλλά από τα απόκρυφα (γενέθλιον και κοίμηση Θεοτόκου, εισόδια Θεοτόκου κ.α.).
Αναφορικά, δε, με το Ευαγγέλιο του Ιούδα, η ύπαρξή του ήταν γνωστή ήδη από τον 2ο μ.Χ. αιώνα, όπως πολύ σωστά επεσήμανε και ο Χρήστος. Κακώς, βεβαίως, ονομάζεται "Κατά Ιούδαν", καθώς κανείς δεν αποδέχεται ότι έχει γραφεί από τον ίδιο τον Ιούδα, απλά αθωώνει αυτόν.
Το κατά πόσο έχει σχέση με την πραγματικότητα, διατηρώ πάρα πολλές επιφυλάξεις. Πιθανότατα να είχε ελάχιστη απήχηση, ίσως ακόμα και μέσα στους κύκλους των Γνωστικών. Χαρακτηριστικό αυτού είναι ότι κανείς από τους φιλοσόφους της όψιμης αρχαιότητος, οι οποίοι επιχειρηματολογούν κατά της χριστιανικής θεωρίας, δεν το αναφέρει. Ούτε ο Κέλσος, ούτε ο Πορφύριος, ούτε ο Λιβάνιος, ούτε ο Αυτοκράτωρ Ιουλιανός. Οι απόψεις που το "Κατά Ιούδαν" εκφράζει, παρουσιάζουν την χριστιανική πίστη ως μία καλοστημένη συνωμοσία Ιησού - Ιούδα, γεγονός το οποίο δεν θα περνούσε απαρατήρητο από τους πολεμίους φιλοσόφους του νεοφανούς τότε χριστιανικού ρεύματος.
Ο χρόνος που θέλησαν να το φέρουν στην δημοσιότητα (παραμονές της Λαμπρής, κατά την διάρκεια της δικαστικής διαμάχης του συγγραφέως του "Κώδικα Ντα Βίντσι" και λίγο καιρό πρίν την προβολή της ομονύμου ταινίας) δείχνει απλά, κατά την γνώμη μου, ότι θέλουν να αποδυναμώσουν καθολική και ορθόδοξη εκκλησία και πιθανότατα να τις αποτρέψουν από μία συνένωση. Και βέβαια, να απομακρυνθεί το μίασμα της προδοσίας από τον λαό Ισραήλ, ο οποίος σε όλες τις χριστιανικές ομολογίες προσωποποιούνταν στο πρόσωπο του Ιούδα.




πρώην μέλος
 

Δημοσίευσηἀπό πρώην μέλος » Τρί 11/04/2006 15:47

Φίλε Αλέξανδρε,
Με κάλυψες σχεδόν πλήρως. Μια τέτοια απάντηση περίμενα και ήθελα άσχετα με ποιον θα την έδινε :p


Απόσπασμα
σύμφωνα με τους εκκλησιαστικούς κανόνες και την εκκλησιαστική παράδοση, η επιλογή των τεσσάρων ευαγγελίων, η οποία είναι αποδεκτή από όλες τις χριστιανικές ομολογίες και όλα τα χριστιανικά δόγματα, έγινε κατά την πρώτη οικουμενική σύνοδο και κριτήριο επιλογής ήταν η θεοπνευστία των κειμένων, σύμφωνα με την παράδοση. Αυτή είναι η επίσημη άποψη σχετικά με τον τρόπο επιλογής, στον οποίο, βέβαια, κατά την εκκλησιαστική παράδοση, συνέβαλαν και θεϊκά σημεία και θεωρείται ότι η επιλογή πραγματοποιήθηκε με την συνδρομή του Αγίου Πνεύματος.


Εκκλησιαστικοί κανόνες..οικουμενική σύνοδος κλπ...
Προσωπικά νομίζω πως και τα τέσσερα ευαγγέλια και τα απόκρυφα και του Ιούδα είναι ταυτόχρονα όλα μαζί εξίσου σωστά και λάθος. :D

Για σκεφτείτε αν τελικώς θεωρηθεί σωστό και "θεϊκό" το Κατά Ιούδαν ... μετά από 10-15 χρόνια ποιος θα το αμφισβητεί;;
Mάλλον κανένας ... :ignore:

Τέλος πάντων θα συμφωνήσω όμως τόσο μαζί σου Αλέξανδρε όσο και με τον κ.Γιάννη ότι αφορά στην συνωμοσία...κλπ...

:banghead:




πρώην μέλος
 

Δημοσίευσηἀπό ΘΕΟΤΟΚΗΣ ΒΑΛΣΑΜΗΣ » Τρί 11/04/2006 16:32

Απόσπασμα (ΒΟΥΒΟΥΛΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ @ Απρ 11 2006,15:10)
...
Το κατά πόσο έχι σχέση με την πραγματικότητα, διατηρώ πάρα πολλές επιφυλάξεις. Πιθανότατα να είχε ελάχιστη απήχηση, ίσως ακόμα και μέσα στους κύκλους των Γνωστικών. Χαρακτηριστικό αυτού είναι ότι κανείς από τους φιλοσόφους της όψιμης αρχαιότητος, οι οποίοι επιχειρηματολογούν κατά της χριστιανικής θεωρίας, δεν το αναφέρει. Ούτε ο Κέλσος, ούτε ο Πορφύριος, ούτε ο Λιβάνιος, ούτε ο Αυτοκράτωρ Ιουλιανός. Οι απόψεις που το "Κατά Ιούδαν" εκφράζει, παρουσιάζουν την χριστιανική πίστη ως μία καλοστημένη συνωμοσία Ιησού - Ιούδα, γεγονός το οποίο δεν θα περνούσε απαρατήρητο από τους πολεμίους φιλοσόφους του νεοφανούς τότε χριστιανικού ρεύματος.
Ο χρόνος που θέλησαν να το φέρουν στην δημοσιότητα (παραμονές της Λαμπρής, κατά την διάρκεια της δικαστικής διαμάχης του συγγραφέως του "Κώδικα Ντα Βίντσι" και λίγο καιρό πρίν την προβολή της ομονύμου ταινίας) δείχνει απλά, κατά την γνώμη μου, ότι θέλουν να αποδυναμώσουν καθολική και ορθόδοξη εκκλησία και πιθανότατα να τις αποτρέψουν από μία συνένωση. Και βέβαια, να απομακρυνθεί το μίασμα της προδοσίας από τον λαό Ισραήλ, ο οποίος σε όλες τις χριστιανικές ομολογίες προσωποποιούνταν στο πρόσωπο του Ιούδα.

Πολύ σωστά τα επιχειρήματα αυτά του Αλέξανδρου!

Έχοντας υπόψη μερικά από τα κείμενα που αναφέρει ο αγαπητός Αλέξανδρος, θα συμφωνήσω, ότι πράγματι δεν γίνεται καμμιά αναφορά σε αυτό το ''Ευαγγέλιο'' του Ιούδα σε κανένα από τα κείμενα της ύστερης αρχαιότητας και των πρωτοβυζαντινών χρόνων!




ΘΕΟΤΟΚΗΣ ΒΑΛΣΑΜΗΣ
 

Ἑπόμενο

Ἐπιστροφὴ στην Γενικά



Παρόντες

Παρόντες σὲ αὐτὴ τὴν Δ. Συζήτηση: Δεν ὑπάρχουν ἐγγεγραμμένα μέλη καὶ 0 ἐπισκέπτες