Συνοπτική Οντολογία Παρμενίδου

Συνοπτική Οντολογία Παρμενίδου

Δημοσίευσηἀπό ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΣ » Πέμ 04/11/2010 22:53

Παρμενίδης, ίσως ο πρώτος και δια τούτο, μεγαλύτερος οντολόγος του Ελληνικού Θρησκεύειν! Από τα πρώτα κιόλας αποσπάσματα του και για την ακρίβεια από το 2ο μας κάνει λόγο για την μέθοδο ερεύνης.
Μας λέγει, ότι υπάρχουν 2 οδοί ερεύνης, οι οποίες ουσιαστικά αποτελούν τις προϋποθέσεις για την αρχή της πορείας του ανθρωπίνου νοείν προς το είναι του όντος.

Αν οι προϋποθέσεις αυτές δεν πληρούνται, ή αλλιώς αν η πορεία αυτή δεν φωτίζεται από τη λάμψη του ορθώς και γνησίως φιλοσοφείν, τότε οι άνθρωποι θα μένουν μονίμως, βάση και του 6ου αποσπάσματος του, εις το ζοφερό σκότος, άγνοια, πλάνη. Θα κείτονται, συνεχώς, εις την φαινομενικότητα του Μη - Είναι, παρόλο που αυτό δεν έχει όντως ύπαρξη.
Δεν θα έχουν μία ξεκάθαρη εικόνα δια το δίπολο Είναι / Μη - Είναι, δεν θα διακρίνουν τα όρια της οντολογικής υποστάσεως των δύο κοσμικών και διακοσμικών εννοιών. Η ύπαρξη του Είναι, αίρει αυτομάτως, την ύπαρξη του Μη - Είναι και αντιστρόφως.
Ότι είναι για εμάς το «Είναι», για το επίπεδο του «Είναι» είναι «Μη - Είναι» και ότι για μας είναι «Μη - Είναι» για το επίπεδο του «Είναι», είναι «Είναι», ή όπως το διατυπώνει ο Παρμενίδης .....................τα απόντα, είναι εις το Νου με βεβαιότητα παρόντα......................... (Βλ Παρμενίδης απ. 4).

Οι έννοιες αυτές είναι θα λέγαμε σχεδόν αδύνατον να υποστατωθούν από την ανθρώπινη διανόηση, μιας και η αναγωγή από τα μεριστά εις τα καθολικά είναι κάτι που ξεπερνάει τις δυνάμεις του ανθρώπου, έτσι όπως είναι. Δηλαδή, η ανθρώπινη συνείδηση θα πρέπει να αναπτύξει τεράστιες ταχύτητες αντιλήψεως δια να δύναται να νοήσει το Είναι και να αντικρίσει το «Μη - Είναι». Το «Είναι» αυτό, έχει Νόηση, μιας και :................είναι το αυτό το νοείν και το είναι .....................(Βλ. Παρμενίδης απ. Νο. 3. 7) και διαμέσου της Νοήσεως τούτης, εκφράζει όλη την ύπαρξη, όλα τα όντα και όλα τα πράγματα.
Εξάλλου το Όντως Ον του Ελληνικού Θρησκεύειν που είναι ένας Νους που νοεί τον Εαυτό του, δεν είναι παρά το Είναι με τη Νόησή του. Αυτό συμβαίνει καθότι κάθε Νους νοεί το εαυτό του, αλλά ο πρωταρχικός Νους νοεί μόνο τον εαυτό του (Βλ Πρόκλος «Στοιχείωσις Θεολογική» θεωρημα 167). Το «Είναι» εκφράζει την οντολογική ενότητα των πάντων και τα πάντα συναποτελούν το «Είναι», αλλά όχι υπό την έννοια του συνόλου, αλλά καθώς το «Είναι» νοεί, δημιουργεί - ποιεί, οπότε και υπάρχουν τα όντα μέσω της νοήσεώς του. Το «Είναι» είναι, θα λέγαμε η Ιδέα των Όντων, και αυτό εξάλλου μας το λέγει και η Ελληνική Θεολογία, καθότι ο Φάνης, που καταπίνει ο Ζευς (Δημιουργικός Νους) είναι το Όντως Ον, άρα το «Είναι» που Νοεί, ο οποίος είναι οι Ιδέες.

Πηγή: http://ontologia.pblogs.gr/2009/07/syno ... nidoy.html
Υπομονή Ήλιος θα φανεί με χρυσά φτερά για να μας πει, μες στην ντροπή, πολεμίστε και γκρεμίστε τη Δρακογενιά

Νίκος Γκάτσος - Ο Δράκος
Ἀντιπροσωπευτικὸ εἰκονίδιο μέλους
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΣ
Μέλος
Μέλος
 
Δημοσ.: 227
Ἐγγραφή: Τετ 06/09/2006 11:51

Ἐπιστροφὴ στην Φιλοσοφία



Παρόντες

Παρόντες σὲ αὐτὴ τὴν Δ. Συζήτηση : Δεν ὑπάρχουν ἐγγεγραμμένα μέλη καὶ 1 ἐπισκέπτης

cron